Onsdag 23 juni. Grattis svärfar 80 år!!

Igår morse ringde telefonen  halv 7, genast tänker man att nått har hänt för det är ju en okristlig tid, speciellt när man är ledig. Det går aldrig att sova ut en morgon för då väcks man av  telefonen. Nu var det mattläggaren som vill börja lägga ny matta i kök och hall. Jag trodde att det skulle ta flera dagar men det tog ca 8 timmar. Dom är verkligen skickliga. Och snyggt blev det! Kökssoffan åkte ut så nu har jag två loppisfåtöljer där i stället. Det blev verkligen fint.
Hämtade Robin, Rolfs son, på Kallax i går eftermiddag. Han ska vara hos oss en vecka. Idag har han följt med Rolf i lastbilen hela dagen, jag avundas inte honom, det är ju så trist när det gungar och gungar. Men dom hade haft kul, och nu badar dom bastu. Jag har jobbat och det var kul.
Jag har fortfarande så mycket blåsor i munnen, kan inte äta vad som helst och inte dricka varmt. Fick påringning från Umeå imorse, proverna var väl hyfsade, trombocyterna för låga men godtagbara. Ska ta  nya prover på måndag. Det är skönt med Sutentuppehåll nu för jag är ganska sliten. Fingertopparna inflammerade, näsan full i sår, ögonen rinner hela tiden, och  massor med mjölksyra i benen, vidrigt att gå i mina trappor, men annars är det bra.
Bara vi får nån sommarvärme, jag fryser så mycket varje morgon så det är värme på i bilen, även på sätet! Det är inte klokt och det är snart juli. Har kollat en resa till Skopalos, ön i Grekland som Mamma Mia spelades i på.
Jag ska se över mina tillgångar, ev drar jag iväg dit.....ensam!
Men nu ska jag hacka näbben i väggen= gå på bäddan!
Kram & Hej! Viveka

Kommentarer
Postat av: marg

Hej, hej! Grekland låter inte dummt, för här kan man ju inte vara så kalt som det är. Tjockkofta på i slutet på juni, vad tänker han på däruppe. Har varit på Storheden idag och handlat, dyrt! Har fått en vagel på ögat, usch lagom till midsommar.hoppas du blir bättre i näsa och munnen snart. så vi kan prata och fika, måste vänta till min snuva är helt borta, jag vill ju inte smitta dig.

Kram & God natt

marg

2010-06-24 @ 00:12:53
Postat av: Marrebarre

Hehe, ensam låter som en väldigt bra ide! Härligt att bara behöva tänka på sej själv:)Sola och bada i pina colada! det är du väl värd lilla moran min<3

2010-06-24 @ 09:12:52
Postat av: Bitty

Hejsan!

Nu ska du höra , jag ber för dej varje dag, o vet du vad det kommer att ge ett bra resultat till slut, jag är helt säker på att du kommer att leva många år till.Verkligen med ditt go, o styrka. Det vi nu skall inrikta oss på är att du inte skall ha ont.

Tusen kramar Bitty

2010-06-26 @ 00:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0