Veckan 29-30

Jag har inte varit lat men det har varit så mycket elände med biverkningarna  så jag har inte orkat engagera mej i min blogg ens. Men så här har det varit.

Torsdag 22 juli: Min vän Ingela vär här och vi åt squashsoppa,lättätet men gott. Sen orkade jag faktiskt med en rundtur på stan med Karin. Inte mycket till shopping men det var kul att komma ut
Fredag 23 juli: Det som var kul igår fick jag sota för på fredan. Åkte till Sunderbyn för lungröntgen, men det blev ingen den hade jag tydligen gjort akut nån vecka tidigare.Massor av prover togs också.   Låg horisontalt resten av dagen, orken var bortblåst.
Lördag 24 juli: Vi hade bröllopsdag och jag orkade faktiskt gå ut och ätamed Maria, Ante och Elin. Jag beställde in ett litet glas rött och det tog 2½ timme att få i sej det. Det verkar inte friskt, eller hur.
Söndag 25 juli: Maken börjar förbereda sej inför golfresan till Finland med grabbarna. Tror han fick separationsångest för han höll aldrirg på att komma sej iväg. Siv från Älvsbyn kom och stannade ända till tisdag kväll. Tack kära Siv.   Ante  satte in min cittra på Blocket och vi höll våra tummar.
Måndag 26 juli: Provtagning på Björknäs VC sen åkte vi till Foke Strömbäck i Sävast och blev bestörta när vi fick veta att han  precis haft sin 4:e hjärtinfarkt.
En karl från Älvsbyn kom och köpte  min Cittra!  Otroligt, vilken lättnad att bli av med den och så blev jag av med kökssoffan som jag haft ute på Blocket, ha ha ha!
Tisdag 27 juli: Ingen bra dag legat hela dagen. Stackars Siv har bara fått sitta och vara sällskapsdam.
Maken kom hem på kvällen, en vinst och en andra plats i golftävlingen, inte illa.
Onsdag 28 juli, idag alltså:  Blodvärdet  100, vita och trombocyter normala men jag har forfarande feber, sänkan 68 så jag är inte riktigt bra. Ska på provtagning i morgon igen och sen ska jag till Sunderbyn för  en blodtransfusion, kanske att jag blir lite piggare då.
Godnatt alla nära och kära
Viveka





Kommentarer
Postat av: Siw

Hej Viveka!

Förvånad? Ja, äntligen några rader från mig. Det

var grymt vad segt det var att piggna till den här

gången. Hoppas blodtransfusionen gör susen. jag hoppas ju att du och Rolf ska komma hit några dagar.Ser fram emot det.

När vi senast var hos er fick jag recept på melonsalsa. Tack, tack. Den har blivit årets succe! Supergod!Bjöd på den senast idag när Leifs syster var här.

Angående magnetröntgen som vi pratade om sist: det gick inte alls. Jag är maktlös! Det är bara att hoppas på bättre tider.

Kram, kram o Sov gott/ Siw



2010-07-28 @ 21:24:18
Postat av: Britt-Marie

Åh vad jobbigt allt måste va för dig/er, men du verkar ju ändå vara optimistisk - och det har du ju alltid varit, tack o lov! Tänk om man bodde närmre, då skulle man ställa upp som sällskapsdam - garanterat! Vad gulligt av Siv att vara hos dig när maken var på golfturné! Måtte nu blodtransfusionen göra dig bättre!

Till helgen åker jag till Elin och hennes fästman i Sthlm. Var i Norge och Bohuslän före midsommar, men sparade alltså en vecka - sköönt!

2010-07-29 @ 00:00:07
Postat av: AnnaLisa Nyberg

Hej Viveka! Skriver denna sena timma men har nyss kommit hem från lokal tillsammans med mina "unga kollegor". Man känner sig som morsan i sammanhanget. Har nog vuxit från detta i alla fall!!

Tänker mycket på dig och hoppas att du ska få må bra. Många Jokkmokkskramar från AnnaLisa

2010-07-29 @ 00:28:39
Postat av: Kina och Alf

Hej vännen! Vi undrade vart du tagit vägen, men nu förstår vi. Vi hoppas att du får bra blod som sätter sprutt på din lekamen. Här fortsätter påtandet i lotten och stugan. Vivi jobbar som vanligt och kommer hem ikväll. Kina fick ett getingstick i måndags, som hon klöste och kliade på. Det blev rosfeber så nu går hon på penicillin i 10 dar. Stora kramar kommer HÄR!

2010-07-29 @ 06:36:23
Postat av: sällskapsdamen

2010-07-29 @ 08:05:04
Postat av: Anonym

Hej!! Det var inte alls synd om mig..Tycker att vi hade trevligt.Hoppas att du får en bra helg

Kram Siv

2010-07-29 @ 08:09:35
Postat av: Vinsalisa

Hej vännen....

Nu är vi tillbaka från Tysklandsresan och nu skall vi hålla oss hemmavid ett bra tag och fixa iordning hus och trädgård....ring mig så hittar vi på någonting!



/Kramisar i massor!!!!!

2010-07-29 @ 16:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0