Lördag 3 juli

Ja då var man tillbaka på huset. hade ju permis hela helgen med dränaget hängande från lungsäcken. Det gick bra att komma hem och jag sov några timmar i soffan. Men smärtan escalerade så när klockan var 9 på kvällen fick vi åka in akut......igen!
Väl inne på min sal fick jag smärtstillande, ketogan, som inte gjorde nån verkan. Då kallades jourläkaren, akutens
Stefan Spinell (en i övrigt arrogant läkare) som omedelbart skulle slita ut  dränet. Men först beordrade han sköterskan att ge mej Voltaren intravenöst 50ml. Påföljden blev att jag fick en anafylaktisk chock för jag fick utslag över hela kroppen, munnen svällde upp, andnöd, kräktes som en gris. I min journal står det klart skrivet att jag inte får använda dylika preparat men han läste aldrig min journal!
Jag skrek efter hjälp, Rolf skrek och läkaren stod bara vid sidan och sa "nog blir det bra, nog blir det bra"
Tur som var så hade jag mina adrenalinsprutor med mej men läkaren kunde inte öppna förpackningen!!!!!!
Jag hamnade på intensiven och där sövdes jag så småningom och dränaget togs bort.
Detta blir ju en Lex Maria, med all rätt. Det är ju farligt att vara här. Rolf har varit med mej hela natten till på morgonen och han hämtar hem mej på em. Tyvärr måste jag hit på måndag igen.
Viveka som hoppas på att få leva.

Kommentarer
Postat av: Marléne

Ja, jag slutar aldrig förvånas över hur de bahandlar sina patienter på Sunderbyn. Skriv med stora bokstäver till Lex.. det verkar verkligen behövas. Att ge dig ett allergi framkallande medel när du redan är dålig är så djäkla dåligt av läkaren. Snacka om att slå på en som redan ligger. Hoppas att orken återvänder under dagen så att du kan åka hem, smärtfriare än igår. Stor värmande kram från oss

2010-07-03 @ 12:26:27
Postat av: Anonym

Men ska det aldrig ta slut eländet för dig.Vi får hoppas att du snart mår bättre/Åsa L

2010-07-03 @ 16:16:11
Postat av: Ingela

Sunderby sjukhus är ett dårhus, med en massa inkompetenta läkare.Du måste snart träffat dem alla.Dessa läkare måste samlats i Sunderbyn.Undrar hur många medpatienter som är utsatt för liknande behandlingar.Hoppas att Du får en lugn helg efter alla vedermödor.Bamsekram Ingela

2010-07-03 @ 21:30:56
Postat av: Monica & Mats

Hej lilla moster!

Ja vad ska man säga - herregud vilka dåliga läkare det verkar finnas och ändå har dom hur lång utbildning som helst!... Hoppas att värken har släppt och att Du fått vila ut lite bättre där hemma! Vi håller tummarna för att Du får träffa en klokare läkare på måndag och inte nån klåpare! Kramar och vi tänker på Dig! M & M

2010-07-04 @ 15:53:32
Postat av: Slangen

Hej "Mor"

Man blir nästan mållös, vilket elände. Vi håller tio tummar för att du ska tillfriskna.

2010-07-05 @ 08:39:17
Postat av: Kina och Alf

Men snälla nån - är man inte på sjukhus för att få relevant behandling och ett gott bemötande? Gamla Garnis i Boden hade ett gott rykte i hela landet med många kompetenta läkare. Det lades ner och ersattes av "Europas modernaste sjukhus". Det trista är att de som drev igenom beslutet - som vanligt - slipper att ställas till svars för sitt misslyckande.

Vi hoppas bara att du får behandling av kompetenta läkare i fortsättningen. Kramar från Kina o Alf

2010-07-05 @ 10:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0