Fredag 30 juli

Grattis grattis Irene, fast i efterskott.
Nu har man gått genom eldprovet igen: ett nytt drän i lungsäcken. Fy fan så smärtsamt! Utan bedövning stack han, läkaren, en spruta rakt in i lungsäcken och drog ut lite vätska. Det går inte att beskriva hur fruktansvärt ont det gjorde. Sen bedövade han och proceduren kunde fortsätta. Jag förstår inte hur man kan åsamka mej mer smärta än jag hade när jag kom. Nåväl det tömdes snabbt 1½ liter inflammerat klegg, alltså var. Det finns ju en varhärd i lungsäcken som kom till då förra dränaget lades och det är precis en månad sen. Sen sköljdes lungsäcken till vätskan blev klar och det var ju bra. 
Jag var så sjuk i dag så jag  önskade att det fanns en spruta som gjorde att jag somnade och aldrig vaknade mer. Naturligtvis bleknar såna tankar när smärtan klingar av.
I morgon,, lördag och på söndag ska det sköljas också och jag får antibiotika var 8:e timme........igen. Min kropp är luttrad och min sommar är som om den aldrig har existerat. Det är mycket som snurrar i huvet nu.
Maken har varit hos mej länge länge ikväll det kändes bra.
Syster Yvonne har också besökt mej på eftermiddan, men jag blev bara så trött av all morfin man får i sej.
Jag äter ingenting men jag får näringsdropp 910kcal hela tiden.
Godnatt alla nära  &  kära /Viveka

Kommentarer
Postat av: Siw

Oj, oj Viveka. Du får verkligen kämpa.Hur mycket ont o eländigt det är kan jag nog inte förstå.Men att det är omänskligt inser jag. Tänker mycket på dig, och hoppas det värmer lite.

Här har sommaren bytt skepnad. Regn o betydligt svalare. Augusti står för dörren.Lite skönt är det att ha Rhodosresan i sikte, 25 aug. åker vi. 14dag denna gång!

Varm kram o hoppas på snar bättring/ Siw

2010-07-31 @ 07:03:45
Postat av: Siv

GoMorron!! Hoppas att du kunnat sova lite

Vi kan höras av sen om du orkar



Kram Siv

2010-07-31 @ 09:27:46
Postat av: Karin Jönsson

Tänker på dej.

Du är fantastisk som orkar skriva i bloggen,

fast du är så dålig. Men de tackar vi för, du

är helt otrolig.

Kram / Karin



2010-07-31 @ 11:22:21
Postat av: marg

Kära vän! vilka plågor du får utstå det är ju förskräckligt. jag tänker så mycket på dig och önskar dig frisk. Hoppas du får sova i natt!

Kram & god natt

marg

2010-07-31 @ 23:33:28
Postat av: Klara

Men lilla söta momo... Måste jag komma med nån god rätt åt dig så du äter nå?! Kom ihåg vad jag sa åt dig tidigare, 70% av kroppens försvar sitter i magen... ;P Älskar dig, och hoppas på att du blir bättre snart!! Puss och Kram

2010-08-01 @ 02:23:04
URL: http://klarrissa.blogg.se/
Postat av: Eva R

Å vad det är hemskt att du har det så jobbigt! jag håller mej uppdaterad här på din blogg, och blev så glad när du fick må lite bättre.....men så jävlas det för dej igen! det är så trist att du ska må så dåligt...önskar jag kunde trolla bort eländet! Själv kraxar jag på lite, men rösten är nästan helt tillbaka efter 1,5 veckor. Vilken bagatell jämfört med dej! Skulle vilja träffas men får nog sluta kraxa först så du inte blir smittad! vore fördjävligt på allt annat. Förstår att du är helt slut med dom värderna Viveka. Tänker på dej och skickar en STOR KRAM!!!!Friska på dej allt du kan nu!

2010-08-01 @ 10:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0