Torsdag 21 jan

Inte långt kvar till februari. Tänk vad tiden går fort och det går inte i repris...
Vaknade utvilad i morse, tog en promenad ner till Bj Vc och provtagning inför DT. Sen blev det fortsatt promenad till begravningsbyrån, en sista hälsning och penningbidrag till olika fonder m a a av  våra kära bortgångna.
Gick omkring på stan, ensam, åt lite lunch och tittade lite i affärer. Det är ju inte ofta man är på stan utan stress. "Ta dej tid att flanera och filosofera!"
Riktigt angenämt. En sak till, jag har gått mot röd gubbe minst 5 ggr idag och det känns så .....befriande roligt att göra nåt sånt, jag skrattade högt för mej själv!! När jag efter fem timmar kom hem somnade jag i soffan, mycket skönt. Tvättat lite och småstädat i lite skåp och lådor, lagom pyssel för en som jag, åtminstone just nu. Tänk, det är inte så länge sen som jag tränade regelbundet, nu har jag ingen ork. Ska försöka ta dagliga promenader i allafall. "Bästa motionen är den som blir av!" 
Killarna har erbjudit sej att valla mina skidor om jag vill åka, men med en massa klegg i lungsäcken tar det emot, får nog vänta ett tag till.
Men i morgon ska Ingela och jag åka till Luleå, hoppas på en riktig mysdag.
"Lyckan är anspråkslös-det mesta beror på vår inställning!"
Nu ska jag lägga mej och lyssna på min ljudbok, Hypnotisören av Kepler, en rysare......
Vickan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tusen tack för en jättetrevlig kväll god mat och gott sällskap/Lag

2010-01-21 @ 21:53:32
Postat av: mag

Hej!

Det verkade som en småtrevlig dag. Jag hade en kompis på lunch och sen åkte vi till Evas affär och jag försökte hjälpa till lite. Hem sen till älgköttsoppa och hemgjort ost kaka, gott var det.

God natt och sov gott

kram marg

2010-01-21 @ 22:16:13
Postat av: Britt-Marie

Ahaaa, så du går numera mot röd gubbe - straffbart - men är nog förlåten när man är 60+ :-) Jag vill också läsa Hypnotisören, hörde mig för på bibblan härförleden och då var det tre veckors väntetid och sen en kö på 4 pers, så jag skippade att ställa mig i kö. Hoppas på att nån vän har boken...

Tänker på dej jättemycket!

Kram B-M

2010-01-21 @ 22:24:47
Postat av: Cat

Gå mot röd gubbe... du är busig du!!

Tror jag ska skicka min julklappsljudbok med Nicke till dig. Bibliotekskatten Dewey, en bok att må gott av.

2010-01-22 @ 08:43:09
Postat av: Syster Lena

Börjar med en knappnål ...... törs man låta dej flyga hädanefter??

2010-01-24 @ 11:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0