Torsdag 18 febr

Tänk att veckan  snart är slut och jag har massor kvar att göra innan jag är nöjd.......! En av mina killar påminde mej om att om man jobbar ½-tid så ska man bara göra hälften så mycket och det måste ju vara sant eller...??
Men det är ju 5ggr så mycket nu när fjällflyget ska genomföras och jag är kommandora. Ni måste hålla alla tummar och tår så jag kan åka till Abisko den 5:e mars! Jag gillar ju när det är mycket att fixa, det är en utmaning. Sen är det ju underbart att dom vill ha mej som kommendant. Förra året hade jag förberett allt och sen hamnade jag ju på Sunderbyn, herregud vilken sorg det blev. Dte blev någon annan som fick ta över.
Nu är det nya tag, nytt år, ny övning o-c-h  j-a-g  s-k-a  m-e-d!  Övningen pågår i tre veckor. Vad säjs om att flyga(åka) helikopter i Kebnekaiseområdet när det är sol och 20 gr kallt? Inte helt fel.

Nu väntar jag på kallelse från röntgen så jag får undersöka mitt ben. Det kan inte vara nåt fel på mitt ben, jag har ju inte ont idag...det måste vara ett misstag.
I morgon ska jag på begravning, det är min  reservpappa och vän Einar, som avled 17 januari. Hoppas att det dröjer länge, länge, till nästa gång det blir begravning...
"Det är konstigt  hur ont det gör när en vän dör och bara lämnar tystnad efter sej."

På återhörande/Viveka

Kommentarer
Postat av: Kina och Alf

Ja, du är då en kämpe av stora mått Viveka! Här nere blir vi alltmer insnöade... Två dygns snöfall. Igen! Vi halkar omkring i den lattefärgade sörjan - snö, grus och salt.

Kina fick ett tips av en f d Älvsbybo om ett slags norskt paltmix. Tillsätt bara vatten så har du färdig palt, eller snarare kroppkakor. De heter RASPEBALLER på norska. Aptitligt? Har du hört talas om dessa latmanspaltar? Kramar från de insöade

2010-02-19 @ 09:18:13
Postat av: Cat

Håller tårna så hårt att de går att få in båda fötterna i en stiletto!

Kram

Nickelilltrolls Cat

2010-02-19 @ 20:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0