Torsdag 15 april

Jag förstår om ni tror att jag lagt ner min blogg för att jag inte skrivit på länge. nej det har jag inte, det är bara det att det är fullt upp dagar kvällar och nätter!!!
Håller på att "läsa in" ett nytt system på jobbet och det tar all kraft, inte bara av mej, utan av de flesta. Så fort man lärt sej  nåt bra så ska det bytas ut.
Jobbade måndag, tog prover på HSA och det visade sej att minsänka var alldeles för hög, 85, och man ska ha  mellan 2 och 12 tror jag. Alla andra prover var jättebra. Lyssnade på ÖB:s tal och alla fnissade i smyg för han lät som Peter Sellers i Rosa Pantern!!
Sen var det uppaktning av min måg Lars, Grattis grattis!
Varje kväll går det några timmar att sy på uniformerna, mitt projekt, men snart är jag färdig och hoppas naturligtvis på bra betalt!
Tisdag jobbade jag och vi hade besök av Chefen Hkpflottiljen och lyssnade på hans tal till fotfolket, åh vad trött man blir!
Onsdag när takeländet var färdigt så putsade vi fönster maken och jag. Herre gud så svart det blir av alla värmeljus men det är det värt. Städat väggar och golv så nu ska jag gulla med A Wikstén så vi får en ny matta i kök och hall.
Idag har jag följt med Karin till Kalix fvb till IKEA. Lite folk lugnt och stilla och bara lite shopping. Har sytt några timmar så nu är det snart godnatt.
Tomorrow is another day, ska väl hitta på nåt bus hoppas jag.
Önskar er alla en god natt!
Överstinnan

Kommentarer
Postat av: marg

Hej, tittar bara in som hastigast. Ska gå i säng nu där jag har varit nästan hela dagen. God natt och sov gott kram

marg

2010-04-16 @ 00:06:52
Postat av: Kina och Alf

Hej! Å har du haft lyckan att höra storcheferna tala till fotfolket. Har dom med att "personalen är vår viktigaste resurs" fortfarande? Fast pratar dom som Peter Sellers så blir det kul i alla fall. Får du nu bara ner sänkan så blir det bra. Och sänkan ska ju ner - det hör man ju på namnet. Bäst att inte visa Kina hur fönstrena ser ut efter ivrigt ljuseldande. Här brinner det mest hela dagarna. Och på kvällarna. Nu ska vi ut i askmolnet. Puss och Kram...

2010-04-16 @ 11:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0