Söndag 18 april

Vilken helg! Vi har varit så präktiga, fy vilket tråkigt ord! Men det har tvättats bilar och meningen var att Blåklockan skulle få på sommarskorna men då började det stora snöfallet. Man ska inte dra igång nåt sånt, man river bara ner oväder. Nåväl källaren blev städad och förrådet på övreplan. Jag hann med en ordentlig promenad också. Det känns mycket bättre med andningen nu. Min sänka  är väl fortfarande 85 men det bekymrade inte onkologen så då bryr jag mej inte heller.
I morgon är jag ledig och då ska jag fajtas med Anders Wikstén, jag vill ha en ny matta inlagd i kök och hall och det vill förmodligen inte Anders. Men den har legat nu i  ungeär 24 år så det är dags!
Efter det har jag planer på att åka till Vuollerim och hälsa på min mamma. Det är ju ett tag sen.
Annars rullar det på, jag har sytt(justerat) drygt 60 jackor nu och det lär väl blir några till och sen ska jag ha betalt! Det torde nog bli det svåraste. Men skam den som ger sej. Jag är ju inte känd för det.
Nu ska jag fälla ihop ögonen och sova. Mitt morfinplåster håller effektivt smärtan borta. Byter var tredje dag, skonsamt för magen. Har drabbats av samma  som Ante har, laktosintolerans. Mår betydligt bättre på allt som är laktosfritt. Ingen big deal när man kan åtgärda bekymren, eller hur?
Suss gott alla.
Sömmerskan.

Kommentarer
Postat av: Carina

Hoppas att " fajten " går bra och att du får en fin / välförtjänt ledigdag. Själv sätter jag mej på bussen i ca 13 timmar på väg neråt landet.

Önskar dej en fin vecka & KRAM fr

Carina

2010-04-19 @ 06:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0