Onsdag 7 april. Grattis Siw, 56 år!

Var till jobbet en snabbis (6 tim!) igår  och levererade 21 st jackor som jag "justerat", samt tog med 7 st hem.
Och sen: jag har friskskrivit mej, inte för att jag är frisk men istf att vara 50 % bunden till försäkringskassans magra utdelning så kan jag ta ut 2½ dag i sparad tid och övertid. Det innebär samma sak dock får jag ut vanlig månadslön.
Dessutom när jag fick läkarintyget från onkologen så är jag bara sjukskriven 50%. Vet inte hur hon tänkte då.
Även om jag haft mer ont i natt så känns det bra att låtsas vara frisk och fullt arbetsför.
Nu har jag "sömat" färdigt dom 7 jackorna och får väl se om jag hämtar fler senare idag. Har ju eoner av tid på mej att fixa detta.
Annars är allt bara bra. Härligt att det börjar bli lite vårlikt, livsandarna börjar röra på sej.
Maken jobbar på som vanligt
Nu blir det skönt med en dusch och sen ut på stan.
Puss & Hej!!
Sömmerskan

Kommentarer
Postat av: Kina och Alf

Hej på dig Sömmerskan! Här nere har vi nog tyvärr ingen jacka som behöver sömmas. Men du kommer väl ändå...? Vi längtar i alla fall. Rådjuren var just ute på parkvägen och tog sig en morgonpromenad. Vi har frullat och tagit varsin morgonkaffe. Dags att ta itu med lite av vardagens bestyr. Skynda och kom!!!! Kramar...

2010-04-07 @ 10:00:10
Postat av: marg

Hej hej, din energi går väl heller inte av för hackor, he, he! det är ju roligt att vara på Allehanda och träffa en massa nya människor, både gamla och nya bekantskaper. :)

Nu ska lag blogga lite som jag sa igår och sen husch husch i säng. Kram och god natt

marg

NÄR SKA VI HINNA TRÄFFAS! :D

2010-04-07 @ 23:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0