Torsdag 3 sept

Just nu känns ingenting roligt. Dagen har väl varit sådär, lite blandat om man säjer. Jag har flyttat från sal 4 till sal 8 När klockan var 0915 gick jag ut till köket och efterlyste min frukost. Allt var bortdukat och jag fick till svar att "du hade ju ont så jag trodde inte att du ville ha nån" och det var likadant med middagen igår. Kl 6 ringde jag på och jag fick samma svar. Tänk att det är alltid nåt tokigt som händer här. Jag som verkligen behöver äta!Fick en rejäl dos cortison i hopp om att det onda i skelettet skulle ge med sej. Det höll till nu ikväll då blev det sprutor, intravenöst och muskulärt (jag börja lära mej termerna) Ansiktet är  rött och uppsvullet av acne (vid mina år?)som också det ingår i biverkningslistan.Men nu till det tråkigaste: jag har ringt och avbokat Cypern, det är ingen idé för mej att chansa och tro att jag är besvärsfri om en vecka. Det är så sorgligt! Jag är så himla ledsen. Vi hade ju tänkt åka och mysa, maken och jag, bada saltvatten och äta gott. Vet inte om vi kommer iväg framledes heller. Just nu kan man inte glädjas över det goda resultatet när biverkningarna är värre än själva sjukdomen.Vet ej om det blir hemgång i morgon, beror på dagsformen. Maken har varit här en stund ikväll, det blir inte så länge för han jobbar ju så sent.Önskar mej en god natt utan Ketogansprutor.Viv på Rum 8(jag har legat på rum 4,6,8,9,12,13,15,16)


Kommentarer
Postat av: Rigmor Brännvall

Hej Viveca!Vad tråkigt att ni var tvugna att avboka resan,du (ni) hade verkligen behövt få åka iväg och slippa allt vad sjukhus heter.Hoppas ni kan åka iväg senare i höst.Sköt om dig och så får vi hoppas att biverkningarna snart ger med sig.Kram Rigmor.

2009-09-04 @ 07:30:58
Postat av: Rigmor Brännvall

Hej Viveca!Vad tråkigt att du(ni)inte kunde komma iväg på resan,ni får ta den senare i höst när biverkningarna har avtagit.Man blir riktigt bestört när man läser din blogg angående förväxlingar av prover,att maten plockas bort utan att du blir tillfrågad först.Du är fantastisk som orkar med allt,men du har ju inget val. Kämpa på,tänk om fler hade din fantastiska kämparglöd.sköt om dig och ha det så bra som det går.Kramar Rigmor.

2009-09-04 @ 08:04:07
Postat av: Gunilla

Hej kära syster!

Vad tråkigt för dej att allt detta händer just som det skulle bli bättre.Försök beålla kämpaglöden så gott det går.

Ska gå iväg snart till Taormina å fira av Raymond med en bit mat å lite rött till.

Jättekram från mej.Ha det så bra å hoppas du kan åka hem.

Gunilla

Gunilla

2009-09-04 @ 17:07:15
Postat av: LEna Lundmark

HEj viveka

Det var mycket tråkigt att se att du mår så dåligt och att ni missar en avkopplande resa! Men håll modet uppe och tänk dig resan lite längre fram.

Kramar /Lena Lundmark

2009-09-04 @ 22:23:13
Postat av: Britt-Marie

Kära, kära överstinnan! Man häpnar när du skriver om maten, eller avsaknaden av maten + allt annat strul, men jag vet att du är stark, så kämpa på. Tänker på dig dagligen och håller alla tummar! Stor kram från B-M

2009-09-04 @ 22:24:45
URL: http://kronidan.blogg.se/
Postat av: marg

hej, du kan väl hela sjukhuset nu. tråkigt att det ska vara så plocka bort maten, förväxla prover, vad näst.

Vi har varit på fyrtiårskalas i gammelstad ikväll. god mat och trevligt, om man bara inte hade så ont.

nu ska jag gympa armar och ben och sen sätta mig på sängkanten och nicka till, för ligga är omöjligt



god natt kram marg

2009-09-04 @ 23:13:31
URL: http://margarete.hultin.cc
Postat av: Alf och Kina

Hej Viveka! Gullis! Vi har tyvätr inte varit inne och kollat läget på ett tag, jag och Kina. Det såg ju så bra utt bara för en vecka sen. Ska det inte ge sig snart? Jag kommer upp till Boden 17-23 sept. Kina följer inte med. Hon vill vara i närheten av hemmet numera. Men jag kommer och då hoppas jag att vi kan ses. Annars rullar allt på ungefär som vanligt här. det är kolonilotten och Vivi. Mest. Nu ska vi strax ut på praktikdelen på en runda om fruktträdsbeskärning. Teoridelen gick vi i förrgår. Inte trodde jag att det var så förb...at komplicerat att klippa bort lite grenar. Nu vågar man ju knappt närma sig trädet med sekatören i handen. Vi ses! / Alf och Kina hälsar så gott

2009-09-05 @ 09:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0