Tisdag 8 sept

Hej! Vaknade tidigt och efter sedvanligt pyssel på morgonen begav jag mej till F21. Träffade IngaLill och vi gick stavgång i jätteskönt höstväder. Efteråt fikade vi tillsammans med Åsa L. Kul att träffa fd arbetskamrater.
Hela dagen på jobbet, kändes kul som vanligt.
Dagen for iväg så himla fort, hade tänkt åka hem 15 men plötsligt var klockan 16 och då var det hemfärd.  Energin fanns kvar när jag kom hem. Putsade  två fönster, vinterställde vår lilla balkong sen kokade jag lingonsylt av fjolårets bär, samt lite svartvinbärsmousse till Maria och mej det lär ju vara väldigt nyttigt till filmjölk.
Tänk om man fick må så här hädanefter, men imorgon får jag väl besked hur det kommer  att bli framöver,  till dess LEVER jag.
 Nu ska vi titta på TV en stund, sen sköna sängen.
Kram och godnatt önskar Överstinnan

Kommentarer
Postat av: marg

din energi skulle man ha.Idag på morgonen kom mina elever och dom hade jag glömt, tur att jag var hemma. men det var roligt att träffa dom igen och det tyckte dom också.Vi studerade till lunch. Senare kom Toril och vi fikade och pratade......

mycket trevligt. Nu, god natt sov gott kram marg

2009-09-08 @ 21:55:02
Postat av: Britt-Marie

Puuh, man blir nästan trött av att läsa om allt du företar dig! Du är fantastisk Viveka! Jag ska pallra mig ut i svampskogen och plocka trattkantareller vad det lider och sända torkade till dig (om jag hittar), hörde från en jobbarkompis att de är på G. Men nu är prioritet ett min mamma (86) opererades IGEN för tjocktarmscancer igår, allt har gått bra o jag talade med henne i telefon o hon är "fit for fight" efter omständigheterna. Stor kram till Överstinnan/B-M

2009-09-08 @ 23:02:19
URL: http://kronidan.blogg.se/
Postat av: Överstinnan

Hej! Jag är inte så flitig som det låter, det är bara det att man får passa på när man orkar. Att koka sylt är ingen bedrift, bären plockades förra året. Vad gäller svamp, endast tre Karl Johan har jag plockat. Alla som känner mej vet att jag kan inte sitta sysslolös. Det är värre att vilja men inte kunna.

Tingeling

2009-09-09 @ 10:23:01
Postat av: Gunilla

Hej min vän!

Jaa det gäller att rusta för vintern!

Själv var jag på "svampträff" i helgen.Mycke trevligt,hittade hur mycke Karl-johan som helst.

Vi åt surströmming på kvällen å sjöng snapsvisor.

Annars har jag börjat packa, i tankarna än så länge.

Måste röja hos Sune först så mina grejer ryms.

Jättekram från din vän Gunilla

2009-09-09 @ 10:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0