Onsdag 2 september

Att jag mådde som en prinsessa och bokade en utlandsresa i måndags det var för bra för att vara sant! Vaknade ½3 i morse, skelettet värkte, magen, huvudet, ja hela kroppen i uppror. Stoppade i mej mer än tillåtet av mina "extra,extra" och ett gäng Panodil. Men icke någon lindring.
Rolf ringde akuten och blev kopplad till Jourcentralen som ville väcka upp en distriktsköterska som skulle kontakta S-byn som skulle väcka jourläkaren som skulle kolla journalerna och ge sköterskan tillstånd att köra hem till mej och ge mej en spruta. Undrar hur lång tid detta skulle ta?
Då härsknade herr Andersson till och sa:Tack, vi kör till akuten!
Jag hade så fruktansvärt ont så jag yrade.
Tack och lov så var det samme läkare som kvällen innan, så inom en kvart så satt nålen i armen och en varm skön känsla spred sej sakta genom hela kroppen.
Denna gången fick jag allt vika mej och låta mej bäddas ner i en säng på Avd 51. Samma gamla välkända avd.Det är som en stor familj, men som i alla andra familjer så finns det ju ett svart får.....och han var inte med på ronden i morse.
Något upprörande tycktes reaktionen bli när det uppdagades att provsvaren var förväxlade, en utredning med S-byns lab och Umeå anbefalldes på ronden i morse. Men är man förvånad? Nej inte jag.
Har väl slumrat till mellan injektionerna, men det var då fasen vad långdraget detta blev.
Det blev en skelettröntgen idag kl 2 och man har aldrig sett ett så vackert skelett här på S-byn, så det så!
Nämen, skämt åsido, allt såg perfekt ut, inget sjukt.
När jag låg här och funderade så hörde jag en grov mansstämma:
-"Vad blir det för middag?" Flickan svarade:
-"Chiliconcarne med ris"
-"Med ris? Va fan, ris fick vi ju till lunch"
-"Jasså"
-"Håller vi på bli kineser hela jävla Sverige?"
Det säger väl lite om variationerna på maten, man är tacksam att man kan se VAD det är man äter.
Maken har varit här och gullat och kramat det känns varmt och skönt och nu ska jag krama kudden och önska mej en god natt utan smärtor....
Kramar från en tillfällig gäst på Avd 51, sal 4 (3 sängar)


Kommentarer
Postat av: Karin

Gomorron fru Andersson!Eländesakuten igen....Tänk vilka gräsliga biverkningar det är på din nya " snällare" medicin!Det verkar lite "risigt" där på S-byn....med tanke på maten.Bra att ditt skelett var så stiligt på fotograferingen. Vila och ladda batterierna inför nästa uke...

Kram, Kram/Karin

2009-09-03 @ 08:04:35
Postat av: Ingela

Godmorgon.Detta är bara inte sant,allt som hänt Dig på Huset.Hur många andra är drabbade av allt slarv,som inte bara får hända.Hoppas att Du haft en bra natt.Bamsekram Ingela



2009-09-03 @ 09:27:25
Postat av: Britt-Marie

Det är inte sant!!! Provsvaren förväxlade - det borde ju anmälas! Stor stor kram från B-M

2009-09-03 @ 21:53:34
URL: http://kronidan.blogg.se/
Postat av: Granen

Hoppas verkligen du sover gott nu och kan samla krafter. Vi saknar smattret på "taket"! Allt upp o allt ned = jättekramar från oss alla/T+Woff

2009-09-03 @ 22:50:04
Postat av: Nicke...catarina

Åååh vad jag önskar att jag kunde bära lite åt dig!

Kramar och varma tankar till dig, kalla och isblå till dem som slarvar och är nonschalanta.

Många 0000 (kramar på tonårsspråk)

Catarina

2009-09-03 @ 22:51:59
Postat av: marg

hej, vad håller dom på med i sjukvården, förväxla prover, det är ju farligt.

har haft en ond dag till med min axel, men det är ju övergående.

skulle bara säga god natt kram

marg

2009-09-03 @ 23:26:09
URL: http://margarete.hultin.cc

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0