Lördag 5 sept

God förmiddag alla mina vänner!
Gårdagen var väl lika som dom andra dagarna, lite bättre i skelettet, fick bara två sprutor, det var positivt.
Det som är det värsta här är MATEN! Förresten kan man inte kalla det för mat. Jag tror inte grisarna som mamma hade i Kronidan hade ätit det jag fick till lunch. Jag sa bort all mat i fortsättningen. Jag önskar att Kent Ögren fick bo här ett par veckor och känna på hur det egentligen är. Det är inte fel på personalen,  dom gör allt dom kan.
Nåväl, maken kom med pizza och vi såg en knepig men bra film "Brokeback moutain", fast Rolf tittade bort när dom heta kärleksscenerna mellan två män visades. Kärlek är kärlek oavsett kön, tycker jag.
När Rolf åkte iväg 2330 så var det bara att slumra in några timmar.  Vaknade kl 4  kall och varm, kall och varm, av och på med täcket. Så höll jag på till ½8 sen somnade jag. Nu är jag nyduschad och ska få mej lite yoghurt och kaffe sen ska jag få åka hem.
Bastugänget bygger veranda så jag ska få åka med Ante och Maria när dom kör från Luleå.
Nej nu ringde maken, Toril vår ängel, kommer och hämtar mej pronto!
Kram & Hej!
Nu ska jag bli Överstinnan igen. 


Kommentarer
Postat av: Marléne

Hej moster !

Skönt att du fick komma hem igen. Nog är det väl konstigt att maten ska behöva vara så bedrövlig. Finns inte special mat på Sunderbyn för de med dålig aptit eller andra problem. Det fanns då i Umeå när Ulf var sjuk.

Hoppas att du får extra kraft av cortisonet.

Många kramar från oss som har det bra i värmen.

2009-09-05 @ 19:49:11
Postat av: marg

hej, skönt att vara hemma bland egna saker och en skön säng.Cortison blir nog bra. Jag har också en skön säng, tyvärr kan jag nästan inte ligga i den just nu, sitter mest på sängkanten och halvsover på natten.Men allt är ju övergående.

ha en bra och smärtfri natt

kram marg

2009-09-05 @ 23:13:00
Postat av: marg

hej, natten står utanför fönstret och jag gruvar mig för att gå och lägga mig, eller sätta mig på sängkanten rättare sagt. nu ska jag i alla fall kvällsgympa armar och ben och sen får vi se

kram och god natt

marg

2009-09-06 @ 22:44:12
URL: http://margarete.hultin.cc
Postat av: Granen

Så blev det liksom lite som det skulle vara i helgen, med snabba steg där ovanpå, möten och skratt, fixande med bastun och tonåringar på härsen och tvärsen med nya bud ideligen. Visserligen regn, men då är det ju bara att grädda våfflor och sitta inne och mysa! Idag, kan det hända att jag drar mig bort till mitt hemliga blåbärsställe..........schhhh, du har lovat!!! Hoppas du har en härlig dag på jobbet! Kram

2009-09-07 @ 13:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0