Skitdagar onsdag-torsdag

Varför i hela friden sover man inte på nätterna??? Det har gått troll i alltihop. For till S-byn tidigt onsdag morgon, fick min behandling hos fiiiiina gulliga Karin som jobbar där. Roger B kom på besök, trevlig som vanligt. Man känner sej så bra när man träffar honom. Han är så klok. Hoppas att han inte vänder och gör mej besviken.
Proverna var bra dock har jag för höga sköldkörtelvärden och därmed förhöjd förbränning, därav min viktnedgång. Inget att göra åt nu. Behandlingen gick bara fint och jag var hemma redan 12.
Åt lunch och tog en promenad till Resecentrum(Järnvägsstationen)och hämtade  tågbiljetterna till Umeå. Hann med att titta in i diverse affärer innan det var dags att återvända till hemmet och matlagning.
I säng vid 22-tiden trött som en gris, somnade och vaknade igen efter nån halvtimme. Sen snurrade jag på med spring i armar och ben tills jag slutligen flyttade in på soffan. Upp igen, välling och smörgås ½3 fortsatte så till på morgonen när maken åkt till jobbet. Tur att sonen ringde kl 10 för jag skulle ju vara på dagkirurgen (fastande)
kl 12 och bussen gick kl 11. Ringde sjukresor igen(dom nobbade taxibeställningen när jag ringde igår) och fick en taxi som kom kl 11. Var färdigklädd för op kl 1145 och FICK VÄNTA TILL HALV TRE innan jag kom in på op. Klar halv 4, vänta på röntgensvar till 1710 och taxin kom en timme senare.
Jag var så förbannad, trött, hungrig (jag som behöver äta)och less när jag kom hem så jag hade lust att skjuta ut mej. Sju och en halv timmar för att få en venport inopererad. Hade tänkt åka till jobbet i morgon men eftersom jag inte sover på natten så vet jag inte hur det går.
Räcker det inte med den andra skiten man har inombords? Ibland undrar jag om det är mina långa promenader som ställer till det. Men måste jag sluta med  dom då vet jag inte hur det går, jag måste ju röra på mej, det är ju mitt liv sé!
I övrigt är det inte så roligt för mina barn, både mamma och pappa på operationsbordet idag. Pappa Kurt fick göra om operationen som han genomgick för 2 veckor sen. Inte alls kul.
Vad är glad åt idag????
1. Att jag slutligen fick mat.
2. Jag har numer frikort på taxiresor, nej nej ..bara sjukresor!
3. Inga sår i munnen
4. Mina barn är friska , så även maken.
5. Det är inte för mycket månad kvar i slutet på pengarna...den här gången!!

VARMA KRAMAR FRÅN EN FRUSEN SJÄL.

Kommentarer
Postat av: Bernt

Tack för samtalet

Tänker ofta på er däruppe.



Bernt

2009-10-23 @ 11:39:27
Postat av: Nicke L

Hej på dig vännen!

Har ju varit i vårt västra grannland under 2 veckor men till veckan jobbar jag ons-tor så då hoppas jag att vi ses!

Kan förresten komma förbi och se om du är hemma mån eller tis(om du orkar med ett besök)!



Du har en sån otroligt härlig vilja Viveka, trots alla biverkningar, idiotiska beslut/feldiagnoser/-prover m.m.

Jag tror jag måste "krama upp dig" när vi ses...

Cat och tjejerna hälsar!!



Många kramar



Nicke Lilltroll

2009-10-25 @ 12:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0