Sista oktober 2009 Halloween

Tänk att den här dagen kommer aldrig tillbaka! Måste man inte göra den så rolig och innehållsrik som det bara går? Jag tar väl fram häxan som jag har inom mej.......
Vi hade en trevlig eftermiddag på Arcus igår, men innan kvällen var över så hade det runnit många tårar....en strid ström mest hela kvällen. Ledsen, chockad över nya besked och nya behandlingar. Trodde tidigare i sommar att det är bara att bita ihop och ta dagen som den kommer, ingen ide att sörja i förskott. Men det går inte att hejda när det börjar.
Jag har tappat "hårdhuden", den som hållit mej uppe. Kanske alla tycker att jag bara är irriterad och sur när jag slåss mot dom objudna gästerna som stundvis härjar i min kropp. Jag vet att det går ut över mina närmaste men nånstans måste även jag lätta på trycket.
Vi vill ju åka utomlands över julen men det är väl tveksamt om det går. Det känns som att jag bokar och avbokar hela tiden och det drabbar ju inte bara mej, det är ju så många andra som får ändra planerna och det känns trist.
Vaknade kl 4 i morse, mer morfin och i och med det kommer klådan. Jag har lyssnat på makens snusande och en talbok, pratat med syster i USA, kollat Facebook mm
Men det finns i allfall en sak jag är innerligt tacksam över: Den jävla dåren som plågat oss hela sommaren och hösten, natt som dag med sin  vrålande motorcykel, har tydligen ställt undan sitt pinoredskap för säsongen.
Nu ska jag lägga mej igen och hoppas på en förmiddagsslummer., för "Efter en tupplur börjar dagen på nytt"
Godmorgon!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Älskade vän; vi tycker INTE att du är irriterad och sur! Jag tycker du är stark, starkare än dom flesta jag känner. Önskar bara att jag kunde göra något för att hjälpa dig mot de objudna och framförallt minska strulet runt omkring som du verkligen inte ska behöva besvära dig med. Kramar Kicki

2009-10-31 @ 09:34:31
Postat av: Monica & Mats

Hej lilla moster!

Det är så tråkigt att höra och läsa om hur "dom objudna" plågar Dig och aldrig drar sig tillbaka.

Hoppas nu bara att dom tar hand om Dig ordentligt när Du åker till Umeå på tisdag! Vi tänker på Dig mest hela tiden och skulle verkligen önska att det fanns något vi kan göra för att hjälpa Dig genom alla tråkiga besked och dagar!

Kram på Dig & hälsa maken! Monica & Mats

2009-10-31 @ 17:07:55
Postat av: Åsa

Jag håller inte med föregående talare. jag tycker att du varit på krigsstigen av olika anledningar. Men det finns ingen som ringer till dig för att irritera dig eller reta upp dig på något sett vi är alla väldigt oroliga och rädda som du är också. Vi vill bara väl när vi ringer men jag förstår om det är jobbigt att upprepa samma sak flera ggr per dag. Jag kan nog tala för många och hoppas att allt vänder till det bättre snart. Buzi Buzi Jag älskar dig.Åsa

2009-10-31 @ 21:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0