Onsdag 14 okt

Ja då har man varit i S-byn och fått  Torisel plus en hel del annat. Det tog nästan 4 timmar. Sen hälsade jag på Viktoria, en bästa kompis till Åsa, som är inlagd sen en vecka. Hon har cancer, 38 år. Jag är så bedrövad. Denna gulliga  flicka som jag känt i över 15 år. Hon är så sjuk.
Vad är mitt elände jämfört med hennes? Hon är så ung, jag har ju passerat bäst före datum nu.
Hon ska till Umeå på måndag och jag hoppas att dom släpper allt dom har för händerna och hjälper henne.
Jag fick ingen energikick efter behandlingen den här gången, den kommer kanske nästa gång (läs nästa vecka).
"Min" gulliga Roger hade ringt  precis när jag lämnat Cytost.avd och frågat efter mej och undrat hur  jag klarat beh. Han bryr sej och det uppskattar jag "Svarta fåret" Andrej på Urologen är tydligen kvar där fast jag inte sett honom, känner ingen saknad precis.
Jag måste röra på mej hela tiden för jag har fått krypningar (kiseln som AnnaLisa säger) i armar och ben. Men jag har ett piller, Madopark, mot det. Säg det piller som inte jag har, har ett helt apotek snart.
Har bestämt att jag ska skriva ner fem saker varje dag som jag är riktigt riktigt glad över. Här kommer dom:
1. Min underbara familj och den är ganska stor. Tack för att ni finns för mej.
2. Mitt jobb och arbetskamrater, ni är oslagbara och jag får min lön varje månad!
3. Mina  kära vänner och goda grannar, klarar jag mej utan er? Näääää!
4. Min fina lilla bil, Blåklockan, sötaste bilen i världen!
5. Mina ögon, jag kan fortfarande trä in en tråd i nålsögat..........inte illa va?
I morgon finns det säkert massor av saker som jag är  glad över.
Tills dess
Kramar från Överstinnan  

Sara och Rasmus ingår också i min familj
                                                            


Kommentarer
Postat av: Marléne

Hej moster !



Skönt att se att dina värden var så bra att du fick ta din behandling i veckan. Vi sänder dig massor med kramar från en vacker fjällvärld. Vi har haft vårväder på dagarna hela veckan,, härligt. Nattetid har det varit rejält kallt. I veckan har jag startat med skolplugget, ska bli kul o se om jag har några hjärnceller kvar ;) men böckerna jag läst är väldigt intressanta.

Vi håller tummarna för dig att du får vara pigg efter denna behandling. En del säger att biverkningarna blir mindre o mindre efter varje behandling så vi hoppas det stämmer in på dig.

Det där med att skriva 5 bra saker varje dag är en fantastiskt bra idé.

Kram från oss

2009-10-14 @ 21:38:11
Postat av: marg

Hej, hej!

har skickat mail till dig och kommenterat din kommentar på min blogg, vilken mening.Har ju jobbat hela dagen som jag skrev, men imorgon är jag frifru, skönt. En riktig god natt önskar jag dig min vän

kram marg

2009-10-14 @ 22:40:18
URL: http://margarete.hultin.cc
Postat av: Klara

Hej momo.

vet du, du är den bästa momo man kan ha...=)

Jag älskar dig sååååå mycket. Skulle jag inte haft hosta och känt mig förkyld skulle jag komma och pussa på dig!!



PUSSSSSSSS!!

2009-10-15 @ 23:11:50
URL: http://klarrissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0