Fredag-lördag 16-17 okt

Vaknade sent fredag morgon, skulle ju inte göra nåt......hm det regnade som tusan och jag längtade ut på en promenad. sagt och gjort det blev 1½ timme i fint regn. Det var härligt ändå. Men först tvättade jag hallmattorna nere i tvättstugan. Så var det gjort och det var skönt. Alltså det går inte att vara helt stilla en dag. Hur gör man?
På eftermiddan  kom Marg och vi åt soppa och drack rödvin och slötittade på en något dålig film. Men det var trevligt ändå.
Kvällen fördrevs med maken i soffan, mådde inte så himla bra, trött som en gris.
Men det finns glädjeämnen:
1. Att jag orkade gå så länge i regnet
2. Min bror ringde och vi fick oss en rolig pratstund.
3. Jag har fått tag i ytterligare 1 kg löjrom
4. Jag har gått upp ett kilo
5. Promenaden ner på stan idag lördag, med maken.

Nu ska jag laga mat!
Kram & trevlig lördag!
Överstinnan


Kommentarer
Postat av: marg

hej, tack för igår, mycket trevligt trots knasiga filmen.Barnen har varit hit på middag och Flisan är kvar och sover över. Eva ska jobba hela dagen imorgon och Flisan har stora planer vad vi ska göra.

Ha det så bra, kram och god natt marg

2009-10-17 @ 22:17:06
URL: http://margarete.hultin.cc

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0