Cortisonröd torsdag 15 okt

Ja som rubriken säjer, illröd i fejset! Har inte mått så himla bra denna gång, men skam den som ger sej. For till jobbet halv 9, skulle ju på kurs kl 10. PRIO för chefer---jag är ju ingern chef!! Vafalls?
Fast det blev ganska intressant, en jurist från Tokholm pratade och berättade om olika  pågående fall och en del fall som varit. Gunnar Jonasson, tror han finns på HKV.
Har i övrigt haft en ledsen-gråt-dag. Jobbigt  när alla frågar och man är stukad och väldigt känslig efter behandlingen. Tårarna bara trillar, över mej själv, Maria, Viktoria, ja alla fina människor som är så sjuka.
Åkte hem och upptäckte att jag för första gången på 26 år låst mej ute. Nyckeln hängde så snällt på sin krok. Tur att maken hunnit hem före (bara det är första gången på flera år)
.
Men det finns ju alltid nåt att vara glad över:
1. Har varit på synkontroll, behöver inte byta glasögon!
2. Maken hade maten klar när jag kom hem.
3. Bastun!!! Vi har badat en stund i kväll, skönt!
4. Telefonsamtalen och omtanken från mina barn,kramis!
5. Inga sår i hals och mun.....ännu....

I morgon är en "göra ingentingdag" får väl se om det håller
Kram,kram/Viv

Nedan: Våran fina bastu.


Kommentarer
Postat av: AnnaLisa

Hej Vickeva tänk att jag drömde om dej inatt. Konstigt du stod på väg in i bilen utanför banken och just då drog jag upp en persienn och vi fick syn på varandra. Du kom in och hade visst varit in tidigare (men jag var inte inne)och vi träffades, skrattade och kramades så vi nästan fick "tjisen".

Kramen från AnnaLisa

2009-10-15 @ 21:35:59
Postat av: marg

Hej Viveka!

Ibland är det skönt att gråta, så det blir plats för nya tårar.

Vredens tårar är som hårda kiselstenar, men sorgens tårar är som persikans mjuka hud (persiskt ordspråk)

Många kramar till dig och Rolf också, god natt

marg

2009-10-15 @ 21:58:27
URL: http://margarete.hultin.cc
Postat av: Vinsalisa

..och här kommer en bamsekram!!!! Jobbar i natt och sedan blir det kalas hela helgen, Alma fyller 11år....herregud vad den tiden har gått fort! ..och en Viveka som "gör ingenting", det synar jag..;=)

2009-10-15 @ 22:17:41
Postat av: Britt-Marie

Åååååh, vad jag beundrar din posivitet! Du är fantastisk! Stor, stor kram från B-M - och du ska veta att jag tänker på dej jätteofta.

2009-10-15 @ 23:39:08
URL: http://kronidan.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Hej Vivi!

Hoppas du kan hålla dej ifrån göromål i helgen,

å bara mysa!Har du hittat nån jacka än?

Själv ska jag packa upp i mitt kommande hem.

Hela köket är ommålat å tapetserat,soffan målad och en skåp står på tur i helgen.Sune jagar i vanlig ordning.

Ha en skön helg å kram från Gunilla

2009-10-16 @ 12:54:36
Postat av: klara

Jo katterna är fixade nu. =) det är så skönt att fått det gjort.

Jag får komma och puss på dig när du har tagit sprutan och du inte är då infektionskänslig.

Alla på jobbet går omkring och hostar och harklar sig så jag har fått nå därifrån. PUSS

2009-10-16 @ 13:26:22
URL: http://klarrissa.blogg.se/
Postat av: marg

Hej min vän och tack för idag.

Hoppas du inte får sådär himla ont igen och inte så länge. Skulle bara önska dig en god natt och sov gott.

kram marg

2009-10-16 @ 23:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0