Söndag, 1:a advent.

Är jag lat eller vad? Har inte skrivit sen torsdag. Håller ju på glömma bort vad som hänt. Ja just, fredag var stora julpyntardagen med byte av div gardiner och stakar fram! Det blev varmt och mysigt. Och sen....jag fick besök av Inger Sundqvist, en tidigare arbetskamrat från minken-tiden, jättekul, vi hade verkligen en hel del att surra om!
Vackra vita rosor fick jag, tack!
"Även de visaste människorna njuter av lite struntprat då och då!"
Sen kom maken hem med tre stoooora röda rosor, han är gullig min Rolf!
Lagade mat, Rolf fick sin svinspruta och sen somnade vi i soffan strax efter Idol! Ja det var fredagen.
Lördag, promenad ned till Enter för lite shopping, sen kom Ingela och uppvaktade Rolf som har fyllt år. Blommor och Blossa Glögg. Den drack vi upp med Kärran, Kjell, Per och Toril innan vi gick till I19 Mäss  och Kickis 50-årsfest! Och den  var himla trevlig, vi sjöng "vår" hopdiktade sång till folkets jubel. God mat och dryck, och jag orkade till kl 24! Bara lite dans.  Toastmastern Rolf Ternert var fantastiskt rolig och slagfärdig, framkallade många glada skratt. Hans fru är, fick jag veta senare gift med en skolkamrat till mej, från Kuouka, lustigt vad världen är liten ibland.
Nu är jag uppstigen sen länge, ska börja förbereda söndagssteken som barnen ska avnjuta tillsammans med oss i kväll.


Ha en trevlig advent!
Överstifrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0