Lördag 21 nov Mor Olga har namnsdag, Grattis!

Igår fredag blev ju en stressig dag naturligtvis. Och inte ska man ta  ett glas vin innan man är övertygad om att man ska vara chaufför. Nu gällde det inte mej utan maken fick  "klä skott" så klart. Hur man än vänder sej så har man ändan bak.
Tog en promenad till Clas och Cecilia, hon var tyvärr inte hemma, sen påbörjades såsen som ska vara till köttet ikväll.
Men man gör sina misstag......idag lade jag  ner durkslaget avsköljt i diskvattnet när svärfar höll på diska!
Men aja baja så får man inte göra, jag förstörde "diskevanne" så det så. Man blir aldrig för gammal för att lära sej.Men...

"Dagens missöde kan bli morgondagens roliga historia"
 
Jag har ringt till mor Olga och grattat henne på namnsdagen och det var inget vidare väder i Vuollerim, "växlande molnighet" som personalen brukar säja. Storförbryterskan Olga Barkova som hon skämtsamt kallar sej själv.

Nu ska vi ut på ROLIGA ställen, men först ska jag kamoflera mej.

Kram& hej /Viv

Kommentarer
Postat av: marg

Hej, hur gör du när du kamoflerar dig??? Jag ser att ni har det roligt i Skåne, förutom diskvattnet, men det då också en petitesse!

Ha kul, kom hem glad och sov gott kram

marg :)

2009-11-21 @ 22:23:58
URL: http://margarete.hultin.cc
Postat av: Kicki

Ja, tänk så det kan gå! Du säger det själv, att det får bli morgondagens roliga historia. Kul att läsa att du verkar, efter omständigheterna, må bra. Här i Boden verkar det bli en fin dag. Dock ska den ägnas åt tvätt och lite bakning. Sen väntar en del förberedelser. Men jag är ledig hela veckan, så det ska nog hinnas med. Sköt om er och ge en extra kram till Rolf. Dels för "ovettet" och dels för födelsedagen. Kram Kicki

2009-11-22 @ 08:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0