Onsdag 13 maj

Goderafton gott folk!

Tänk att det går inte att komma i säng i rimlig tid nån kväll! Men då kan man ju undra, vad är rimligt nu för tiden?
Dagen har varit väldigt innehållsrik, har kokat ärtsoppan, det blev ca 12 liter! Gullat med Dixie på förmiddan och fick  besök av min svägerska som hade både jordgubbar och specialskorpor med sej. Det blev ingen lunch med minsyster
men i Ågärdan bjöds det på en otroligt god soppa, mums!
Sen stoppade  jag in  lunchvärdinnan i bilen och vi for på en blåslampfri shoppingtur  till Luleå. Vi fyndade en hel del (o)nyttiga prylar. Bra-ha saker.
Friserade  sonen och maken, +200 i klippkassan! Ska vänta tills jag har bättre matlust innan vi ger oss ut och "äter upp"
 pengarna.
I morgon ska  jag till jobbet, fast bara på förmiddan för sen kommer goda vänner från Åtvidaberg, som jag inte träffat på 38 år....ofattbart! Men det ska bli jättekul, vi ska äta ärtsoppa och ev punsch.......
I morgon ska jag ringa till Umeå, spännande att få veta när jag ska dit.
Vilket bra citat Alf & Kina hade, "Att ta madicin är inte roligt, men att ha roligt, det är medicin"

Nu väntar sängen och gubben  på överstinnan!
God natt! /V+VB

Kommentarer
Postat av: Sickan

Gomorron Överstinnan!

Tack för en trevlig eftermiddag.Soppbytardag och lite blåsfri shopping förgyllde dagen. Dina grabbar där hemma kan skratta sig lycklig som har en så billig frissa. Min frisör får nog större slant att stoppa i äta-ute-kassan....Ha en bra dag och puncha på lite med dina vänner i em:-)Hälsa översteprästen...

Kram x 2 / Karin



2009-05-14 @ 07:20:31
Postat av: marg

Hej och hå, ska man stava så? Har varit i Luleå på shoppardag. Babykläder plus onyttiga saker.Frukost med barnbarnet på Olssons Café, Lunch på Symfoni.Trevligt men orken är inte vad den har varit, undrar var jag tappade den. Maken hämtade hem mig och det var tur.

Middagen bestod av -gissa- ärtsoppa och punsch.

Imorgon ska jag banta---kanske!

Han det bra, krama guben och sov gott

kram marg

2009-05-14 @ 21:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0