Måndag 11 maj

Hej! vad tycker ni om måndagar? Förmodligen trist tycker ni, helgen slut, en ny arbetsvecka börjar.
Men den här måndagen är den trevligaste på väldigt väldigt länge. Jag har varit på jobbet!
Jag kom till jobbet kl 9, lagom till fikat med en jättestor korg med nybakade bullar!  Bakat? Jag?
Nej, däremot min gulliga granne Toril, som gick upp ½6 i morse för att  jag skulle få med mej färska bullar till "mina pojkar".
Man vet inte vad man ska säga, men vilka härliga människor det finns!
Jag hade tänkt besöka  H86 en stund, jag blev kvar 6 timmar.Tiden bara flög iväg.
Åkte hem, bytte om och sen raka spåret ut på spåret!  Det blev inte någon språngmarsch precis, och jag vill ju helst inte erkänna att jag blev lite trött efteråt, fast lite varm nyponsoppa och vila gjorde susen.
Det är ju bara 2½ månad kvar till Fjälläven Classic så det gäller att börja röra på kroppen om man ska palla med 11 mil i den terrängen!
Rolf och Per har åkt till Kåge hämtar bastun vi beställt. Den ska stå nere vid stranden. Vi  är 7 familjer somhar köpt bastun tillsammans så nu ska vi väl bilda en sån där klubb. 
För övrigt mår jag ganska bra, väntar forfarande på kallese från Umeå. Jag ringer och skyndar på dom i morgon.

Kram och godnatt!
Viv & V. Blixten
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Gomorron Vickan!

Nu kan man verkligen tala om goda grannar hos er...tänk att stiga upp tidigt och baka bullar för att förpläga "Grabbarna på Fagerhult" ,så omtänksamt!Dagens ros till Toril. Förstår att din energi har börjat komma tillbaka, då du blir kvar på jobbet 6 tim ," av bara farten", och sedan en lång promenad efteråt. Bra gjort! Snart får ni se fram emot att bastusäsongen börjar , MEN ,inget dopp i kalla älven ännu! Därmed basta!!!

Kram x 2 / Karin

2009-05-12 @ 08:32:42
Postat av: Kärran

Hej viv! Tack för promenaden i går! Det var jätteskönt och kul att vara ute i spåret igen med dig!

Hur var det där med Bastuklubben? Vad har ni för "sorter" i erat kvarter? Rof får se upp så att vedpinnarna inte hamnar fel.

Kram Kärran och ha en bra dag.

2009-05-12 @ 12:46:10
Postat av: Gunilla

Hej Viveka!

Vad härligt höra att du är på g!

Å vilken fantastisk granne, var får man tag på såna?

Jag får vackert baka mina bullar själv om jag ska ha nåra.

Det rör sig på jobbet,väntar på besked om ev. annan syssla.Man får väl vara glad om man får stanna kvar.

Skickar många kramar till dej / Gunilla



2009-05-12 @ 21:35:56
Postat av: marg

Hej,

har varit på skrattfest, tack för idag

god natt kram marg

2009-05-12 @ 22:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0