Fredag 15 maj

Si godafton å gokväll.......

En sån dag!  Normalt har jag  mellan 75 0ch 95 i blodtryck men idag har jag verkligen höjt det avsevärt.
Ni behöver väl inte undra varför?  Urologen Sunderbyn har ännu en gång utmärkt sej. Remissen som var, enl uroexp, skickad till Umeå den 6 maj var fortfarande inte skickad  igår.....och jag som ringt och dundrat med Umeå...
Efter allehanda påringningar och hot erkände dom att dom missat att skicka in den förra veckan, och här går jag och väntar. Jag trodde att min sjukdom krävde en snabb behandling, men så verkar ju inte fallet.
Hoppas och tror att mina samtal till  dom berörda i Sunderbyn har gett dom kalla fötter!
Solen hann iallafall gömma sej bakom rejäla moln innan jag hann ut idag. Mina planer blev återigen grusade!
Nåja, Kärran och jag fick en härlig stavgångstur i Pagla, 1 timme och 20 min, varmt och skönt.
Jag ska gå Fjällräven Classic!! Jag skiter i Sunderbyn!!
Toril och jag har kokat palt enligt ett äkta piterecept. Vi tyckte nog att dom blev lite kletiga, men goda ändå.
Sen har vi tittat på "Så ska det låta" tills Per hade tömt baren färdigt på F21, det tog inte så lång tid!! Ha ha! Troligtvis hade dom knappt nånting i baren när det startade för det märktes inget på honom. Vi har iallafall kladdat ner lite basturegler  för vår nya fina bastu som vi köpt tillsammans med 6 grannar till. Ska bli härligt när den är igång.
Morgondagen ligger blank och orörd så nu gäller det för överstinnan att krypa ner i goa sängen och vakna skir  som en nyponros, för det är väl så man ser ut när håret spretar åt alla håll och man smyger iväg och morgonkissar?
Det blir nog kaffe på lilla balkongen med utsikt mot den skira hängbjörken.......
Puss & hej  säger Ö-innan och Vb

Kommentarer
Postat av: AnnaLisa

Men god morgon överstinnan! Kommer från en morgonpromenad med fröken Smilla (hunden).Solen gassar och fåglarna har vaknat. Det var härligt i skogen.

När jag läser om fadäserna på sjukhuset så verkar det som att man skall utkräva remissen i handen och själv skicka den med rekommenderat brev - för att vara säker. Kramen AnnaLisa

2009-05-16 @ 06:45:10
Postat av: stora syster

Hej lilla syster...du skulle riktigt behova nan som mej pa din sida att ringa och "kriga" for det ar jag bra pa atminstone har. Onskar att du hort mej nar Gus var sjuk. Jag avskedade nagra lakare for det finns ju sa gott om dom har sa naturligtvis ar det lattare da. En gang blev jag sa arg pa sjukhuset sa jag gick in och sa att "skicka Israels Arme om ni maste att hamta en lakare" sa nasta dag var en fore jag kom pa sjukhuset. Jag var argare an var du ar (om det finns nan som ar for igar var du arg) och jag haller med dej. Dom maste val tanka pa prioriteter. Det galler ju att doda dom dar djavlarna som harjar i din kropp fortare an fort. Varfor ska en som ar sjuk masta braka for att fa hjalp??? Om du har tid idag fore 3 ring pa min nalle sa "slar jag dej tillbaka" for jag ska dansa tango idag. Hoppas tango kavaljeren ar tjusig...YUM YUM

kramizar

2009-05-16 @ 10:02:03
Postat av: Marléne

Hej hej !

Man tror inte det är sant att personalen på Sunderbyn är så fruktansvärt dåliga o nonchalanta. Det är faktiskt skrämmande att det får gå till så här. Jag hoppas att dom kan använda den moderna tekniken snart o maila en remiss, kan väl inte vara så svårt att lära sig även för personalen i Sunderbyn. Hur var det nu var inte Sunderbyn Europas modernaste sjukhus eller hur var det ;)

Hoppas att det snabbt löser sig. Kram kram

2009-05-16 @ 10:27:29
Postat av: Sivert

God morgon! Läste om remissen, håller helt med om att europas modernaste sjukhus borde maila en remiss på en gång. Det finns långt gångna planer på att bygga ut sjukhuset för det är och har alltid varit för litet. Hoppas jag slipper urologen det är helt klart. Idag ser det soligt ut och vattnet i Råneälven håller på att sjunka undan, men björkarna längs älven har haft det blött om fötterna några veckor. //Sivert

2009-05-16 @ 11:29:08
Postat av: marg

Hej!

Slut för idag. Efter att ha tittat på alla bedrövliga bidrag i Melodiefestivalen orkar jag inte se på om-och utröstningen. Nu ska jag gå i säng för att vakna pigg imorgon.

Morgonstund har guld i mun - men bly i ändan.



God natt Viveka sov gott kram marg

2009-05-16 @ 23:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0