Bedas dag 27 maj

Ja då sitter man här på rum nr 711  Patienthotellet Björken. Jag får återigen förnimmelsen att jag
befinner mej på ett ålderdomshem...Björken i Boden..Bjärka i Vuollerim. Nej här är det nåt helt annat, undrar vilket som är att föredra?
I morse gick jag upp efter en relativt bra natt, det var bara det att jag vakanade dyblöt i svett när Rolf kom hem ½6. (Var det för att han var ut och plogade igen?) Somnade om  till 9 och sen fick jag åtgärda det jag hade på schemat innan det bar iväg hit.   Regn till Skellefteå, sen halvstorm, blä!
Det gick ändå bra att köra, jag lyssnade på en kul/spännande talbok, "Svinhugg", rekommenderas!
For raka spåret till Gunilla & Sune på Haga och åt sallad med dom. Härliga vänner!
Gunilla åker till Wien imorgonbitti, lyllo hon.. Återigen:" Olika falla ödets lotter", som min mor Olga brukar säga. Hon har levererat många kloka ord till mej.
Min pappa John som gick ur tiden 1992 hade ett valspråk som håller än:" Det I icke viljen människorna skola gören er, det skolen I ej gören dem" det är också nåt att tänka på och leva efter.
I allafall så fick jag en underbart fin tunika i lin av Gunilla! Tack kära syster, du är alltid så generös !
Nu ska jag lägga mej och försöka sova och vara pigg inför mötet i mogon kl 9. Det är då det avgörs om det blir Prag eller omedelbar start med behandlingen. Jag är beredd att undekasta mej deras beslut.

Godnatt, godnatt!
Viveka


Kommentarer
Postat av: marg

Hej, här stormar det häftigt. Gick upp före skam för att träna innan jag skulle vara hos sjukgymnasten. Hem i flygande fläng och 9.00 börjar jobbet. Allt gick bra. Nu är det nästan natt och sängen hägrar för imorgon är det jobb igen.

Hoppas du slipper vara länge i Umeå och att du kan få din resa till Prag, en sevärd stad.

God natt och sov gott och jag håller tummarna för imorgon kram marg

2009-05-27 @ 22:53:32
Postat av: Kärran

Hej vännen! Skönt att höra att du kommit fram ordentligt! Träffade Rolf i går när jag var på Kvantum. Köpte nog sig nåt gott till nattens arbete.

Hör av dig när du fått veta vad som ska ske! Kram Kärran

2009-05-28 @ 07:25:04
Postat av: Karin

Gomörra Vickan! Vad du är duktig! Brassar ner med Cittran i både regn och rusk, och så hinner du med att göra kompisbesök:-) Håller tummarna för Prag och att det andra får komma sedan....

Kramar ,som vanligt/karin

2009-05-28 @ 08:14:08
Postat av: Siv

Hej!! Skönt att du kommit fram.Jag håller tummarna

för att du hinner fara på din resa..



Vi hörs Kram Siv

2009-05-28 @ 11:39:50
Postat av: Carina

Hej Viv

Long time no words. Men det beror inte på att jag glömt dig. Tänker på dig varje dag och läser flitigt din blogg. Någonstans möttes vi kanske på vägen igår när jag körde hem från Ö-vik. Lycka till med mötet idag. /Kram

2009-05-28 @ 12:45:09
Postat av: Annica

Nått har hänt... (bra eller dåligt, jag håller alla mina tummar på att det är det bästa) Hoppas att det är Prag nästa.

Kramar i massor på den hela sidan. Kram till maken oxå så att han slipper köra så mycket snö så här i vårtider...;)

Förresten: Grattis på födelsedagen! (Den är ju i faggorna, eller hur...)

2009-05-29 @ 22:39:56
Postat av: sabina

hej hej hoppas vi träffas snart! kram kram

2009-06-01 @ 19:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0