Svenska flaggans dag

Hej och god afton alla mina kära!
Nu  är vi just hemkomna från båtturen och jag må då säja det, inte var det så upphetsande!
Men god mat, och en käck danska som pratade mycket och länge. Det är tur att jag är gift med en reservdansk, har lärt mej en del, fick lov att transleita till min syster. Sen hamnade vi i en källarlokal där en ensam kille satt och spelade gamla evergreens som vi kunde nynna med. Vi dack vinchaud, varmt rödvin, sånt som man dricker när man är i alperna! Men det behövdes, här är så himla kallt. Man kanske skulle ha haft varm välling och en skorpa.
Ingen shopping idag, lusten har sinat.
Nu är vi tillbaka på rummet, inte mycket annat än sleeping gäller. Ny dag i morgon, alltså nya insatser.
Såg att "min" helikopter lämnat pengar till mustaschkampen, härligt, vi är bäst!
Må så gott alla kära vänner, nu ska  jag sova!
kram &godnatt!
Viv

Kommentarer
Postat av: marg

Hej, det är nåt trolleri med din blogg, mitt som man skriver så försvinner allting, mystiskt.

Synd att ni har så kallt väder. Det är inte bättre här. Har varit på enstavgång idag och fick gå fortare och fortare för att inte frysa fast. Varmt vin är gott! Nej nu blev hela skriften blå. Det är bäst att jag slutar nu annars försvinner väl allting en gång till.

Ha det riktigt bra kramar marg

sov gott och hälsa syster

2009-06-06 @ 22:43:12
Postat av: Marléne

Hej på er mostrar !

Jo, lite varmt vin skulle vi nog behöva här i fjällen också. Igår på nationaldagen så snöade det, jag kan undrar om det verkligen finns någon växthus effekt ??? inte känns det som att det går åt det varmare hållet. Jag är benägen att tro på en ny istid istället ;)

Vi får väl se det positiva i stället, den tinade bort under kvällen ..wow...

Idag är det valdag o det är ju nu bara att dra sitt strå till stacken :)

I kväll besöker vi dina hemtrakter lite kort. Men alla mina mostrar är borta.... Men eftersom jag kommer från ett "rallar" "tattare" el kanske ett "nomad" släkte så kommer vi farande igen när ni är hemma igen. Ha nu en underbar dag idag.

Stor kram till er båda

2009-06-07 @ 10:14:11
Postat av: Stadsmusen

Visst kommer du på Andreas studentfirande? Samling 11.45 bakom Björknässkolan för mottagande av studenten. Sedan åka åka åka på lastbilsflak, som Magnus Uggla sjunger! Efter det blir det fika och presenter hos oss, Hjördis är också välkommen om hon har lust. Vill skvallra att Rolf är och smygäter på Max på kvällarna, hihi. Jag ser honom när jag sitter i kassan! Ha det så bra och sköt om dej!

2009-06-07 @ 10:53:35
Postat av: Anonym

Hoppas ni har det bra du & Hjördis

Ikväll 21.05 åker vi till Kreta det ska bli skönt med lite värme

Det har haglat här alldeles nyss

Ha de bra

Åsa L

2009-06-07 @ 13:12:51
Postat av: Kicki

Varm välling och skorpa? Låter inte riktigt du, det måste vara förfärligt kallt där ni är. Önskar att ni fick lite bättre väder på er resa. Men ni får ju tillfälle att umgås ordentligt. Vi är nu åter från Borgarudden, där det faktiskt blev fint till slut. Vi satt ute o fikade i bara t-shirt innan vi åkte hem. Nu ska jag packa, för jag kommer inte hem något mer före midsommar. Vi måste ju få till en träff också. Många kramar från mig o Peder

2009-06-07 @ 15:49:10
Postat av: Gunilla

Hej Viveka!

Jaa det verkar inte va nåt bekymmer föe er att få tiden att gå, å så ska det ju vara.Synd bara på kylan-den verkar vara utbredd.I torsdags var vi ju på Springsteen-konsert,å höll på frysa ihop.Vattnet i knäna frös.Stod ute i över sex timmar i spöregn å sex grader.Brrrr.Fredan på middag hos min svägerska i Tumba och nationaldagen så blev det då förlovning. Vi satt uppe på Fjällgatan med bubbel å jordgubbar å hela Sthlm framför oss. Något bättre väder, 2 gr,varmare än dan innan.Middag på kvällen på söder med Lasse och Vompan.Kom hem i eftermiddags.Ha det fortsatt trevligt å hälsa Hjördis så mycket.

Kramar från Gunilla

2009-06-07 @ 18:18:12
Postat av: Anders

trasssel med vårt internet. så är det, att vara glesbygdsbo, som ni Bodenbor nog inte riktigt förstår. Har någon tagit hand om kusin Hjördis? Jag blev så orolig dp hon aldrig svarade på SMS och trodde, att hon blivit såld till t.ex. Baluchistan. Nu känns det tryggare...

Min arbetsmail fungerar för ut och in, min hemmail blott för ut. Hjälp är på väg (hoppas jag). Men så länge potensproblemen inte är större är ändå glädjen stor.

Förresten vill jag minnas, att Johan Jansson som är en kär och nära vnn - och alltid hälsar till VIVVI - får ett barn i juni.



Kramar till er alla + Pilsner Urquell



Anders

2009-06-07 @ 21:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0