Måndag 22 juni

Ja då var det hele över, åtminstone midsommarhelgen. Den blev i allafall jättetrevlig. Mats och Monica kom vid 12 tiden och hämtade syster några timmar så jag fick lite lugn och ro. Maken, Ante och Elin for iväg med båten  och fiskade. Skönt, jag bara låg och lyssnade på min talbok, tvättade lite och bara njööööt av friden.
Rolf lagade mat och vi åt och sen kom Hjördis, Mats & Monica. Kvällen blev ej lång, jobbet hägrade.
Nu kommer biverkningarna som på beställning, blånader på kroppen, stickningar i huden, blåsor i munnen och på övriga slemhinnor, det är inte kul! Men jag ger mej inte!!
Så imorse gick jag upp  halv 6, fix och flax iväg fast jag jobbade bara till 12 idag. Var så in i nordens trött. Hämtade syster och for till Klara på lunch. Lilla gumman, hon och Mats hade lagat kyckling med bulgur, aprikoser och granatäppelkärnor, sallad därtill, jättegott fast jag har så dålig matlust! 
Hjördis fick sej ett glas vin......
Lite shopping på stan innan bussen tog henne med till Vuollerim.
Nu sitter jag här efter en befriande dusch och ämnar sova för natten inom kort. Ska jobba i morgon.
Ha en trevlig afton alla goa glada bloggläsare!
Överstinnan.


Kommentarer
Postat av: Karin Jönsson

Kära kusin.

Ta de nu lite lugnt, de gör ju ingenting om du

tänker lite på dej själv lite eller ? Skit i jobbet det finns kvar. Var hemma och umgås med Rolf. Lyssna på talböcker. M M.Du har så många nära och kära, vänner du är så aktiv. Jobbet kan väl inte vara det viktigaste de är ingen som tackar dej för att Du sliter ut dej på jobbet. Jag tänker också på att du skall köra nära 4 mil. Vila, vila du

kommer igen när biverkningarna har lagt sej. Det är

vad jag tror. Du är de "duktigaste" vi har hört och sett någonsin. Kramar i massor. Tänker på dej.

Du vet ju vad jag har gått igenom. Vi har bara ett liv. Ja vi är alla olika du "löser" väl det på ditt sätt. Kram Karin

2009-06-22 @ 22:34:29
Postat av: marg

hej, vad jobbigt med alla biverkningar men dessa brukar ju ge med sig efter ett tag.Här har det varit livat med barnbarn och goda vänner på mat, men det är roligt. Har jobbat idag och ska bara jobba onsdag och torsdag och sen är semestern här. Det ska bli skönt är ganska trött.Har gått enstavgång idag och det var riktigt bra.

Nu tänker jag lägga mig försiktig i säng och hoppas få sova också.



Kram & god natt marg

2009-06-22 @ 23:45:04
Postat av: Carina

Så skönt det var att få krama om dig. Kram

2009-06-23 @ 08:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0