Prag fredag 5 juni

Dobrý vecer! (Det betyder godkväll)

Vi har verkligen sovit ut. Mellan 18 och 22 igårkväll, sen satt vi uppe och snackade en massa skit fram till 03 i natt. Men som lydiga flickor steg vi upp, åt frukost och drog iväg ut på stan. Vi har bokat en båttur som vi ska åka på i morgon, lördag. Den går nästan hela vägen på floden Volta. Ska bli kul.
Vi har shoppat lite, ätit god lax på spenat, synd bara att man är så liten i maten,  men min syster är desto större,ha ha!!
Vi hade tänkt gå på en jazz och bluesklubb ikväll men när vi passerade förbi så var det dödtyst så vi gick "hem"  i stället.
Jag har köpt ett par snygga skor för 12 € , lite små men dom "går ut", fasen vad rolig jag var nu, ha ha!
Det är fortfarande ganska kallt, var tvungen att köpa mej en halsduk för jag frös om nacken, märkligt, det är ju sommar. Vi har köpt jordgubbar och bigarråer, smaskens!
Det finns ett stort centrum som heter Palladium, där finns ALLT. Härliga restauranger och affärer, där kan vi nog tillbringa några dagar när vi inte  vill vara kulturella.
jag känner mej pigg, inte ont, men jag saknar stavgången, förutom min fina familj.
Nu ska vi snart hålla igen näbben och försöka läsa lite. Min syster har väldiga svårigheter att hålla sej vaken när hon lyssnar på  talböcker...vem har inte det?
Hoppas att ni alla som läser min blogg mår toppen och att ni kommenterar och berättar.....
Många kramar från "the little one and her sister"
Nashledanou (Adjö) från överstinnan som befinner sej nedersti Tjeckien


Kommentarer
Postat av: marg

Hej, hej!

Vad trevligt ni har det, hoppas att det blir varmare snart. Har ni sett något gatuteater än? De brukar dra rund på gatorna och spela och sjunga i gammaldags kläder.

Här är det kallt och nu är det bara +5.

Jag har varit till frissan och handlat lite.

Imorgon är det nationaldag med firandet på Kvarnängen, men vem vill stå där och frysa.

Jag ska laga oss en god middag och ta ett glas rött.

Nu ska jag sova



Kramar marg

ps. hälsa syster

2009-06-05 @ 23:10:35
Postat av: Maken.

Hej kära hustru,

tro det eller ej men jag har bastat med kläderna på,det är ju så j..la kallt ute,nja så farligt var det inte jag har prov eldat o se att det funkar det behöver lite små justeringar här o där,det kommer att bli bra, skönt att ha nära till bastun när man känner för det,nu ska jag gå på bäddan,bamse kram..sov gott

2009-06-06 @ 00:16:59
Postat av: Marléne

Hejsan Mostrar !

Skickar bara några godnattkramar till er. Här i Norr är det ganska kallt också. Långkalsonger hela dan ;)

Ha det så skönt båda två på semestern. Vi ses när ni kommer hem.

Kram kram

2009-06-06 @ 00:41:24
Postat av: Kicki

Vi, här hemma, är mår alldeles utmärkt, och det verkar du också göra - härligt. Tyvärr är det kallt i Boden också, just nu 6 grader, känns verkligen inte som 6 juni. I dag blir det att fara med husvagnen till Borgarudden och ställa upp för sommar..... Det känns lite konstigt att packa bikini och övriga sommarkläder, samtidigt som jag just la dit mina överdragsbyxor. Dom verkar dessutom ha gjort sitt, så till Tjejvasan blir det nya och fina. På måndag ska jag köpa kängor. Jag tränar nu med vanliga gåskor. Ha nu några fortsatta härliga dagar och sköt om er båda två. Kram

2009-06-06 @ 06:56:34
Postat av: AnnaLisa Nyberg

Hej på er,

I Jokkmokk är det just så pass över nollsträcket. + 4. Ska försöka ta mig ut i trädgården för att färdigställa men man hurves.

Ha det nu så mysigt båda två.

Kramen

AnnaLisa

2009-06-06 @ 08:26:44
Postat av: Skogsbritta

Hej

Hoppas att ni inte sover bort hela veckan...haha.

Här är det kallt och blåsigt som f-n. Idag har jag hissat flaggan(svenska flaggans dag du vet!!) Var och åt surströmming med mina arbetskamrater igårkväll och vi hade jätteroligt,men det är lång väg dit så jag åkte hem vid 21,00 och stupade isäng efter en lååååång vecka.

Ha det så jättebra och hälsa Hjördis vi syns snart.



Buzi buzi

2009-06-06 @ 11:33:47
Postat av: Karin

Flamma stolt du svenska flagga!

Hej mysfirare...Här har det mysts med klipp av 2 gräsmattor, så gubben tar siesta nu:=)Ni är väl till sjöss idag? Kultur varvat med Palladium låter gött, och unna er nåt riktigt härligt onyttigt att njuta av och vädra plånboken OFTA!!!Svarta bältet i shopping är oxå en sport:=) Ha det!

Nashledanou tjecka brudar!

Vielen kramen/Karin

2009-06-06 @ 14:40:30
Postat av: Nicke Lilltroll

Hej Mor!



Verkar som du och HJördis har det VÄLDIGT tufft och jobbigt där ute "in Europe"!! :-)



Vi(BEM,WG,LES,HÄM,ADO) har varit på flyguppvisning i Ske-å och flugit(heter det så??) med svenska fanan över Boden, Luleå, Skellefteå, Antnäs(!) och F21!



De e kallt i Sverige mamma... :-(



Nu sitter vi i H86 och väntar på att våra kunder ska landa nån gång...



Hälsa Hjördis från "pojkarna"!



Kram



Nicke

2009-06-06 @ 17:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0