Prag 10 juni

Hej på er alla!
Ja det är nu sista kvällen här i Prag. Våra vänner Per och Ingrid åkte hem i morse, så nu har vi fått roa oss själva idag. Väldigt svårt, eller.......
Vädret  är varmt men mulet, skönt  ändå. Vi har shoppat en del små saker, för vi har inte så mycket rum i väskorna. Jag har bara en resväska men syster har två stora plus ett tvåsiffrigt antal andra väskor, men det hindrade inte henne att köpa ytterligare en.
Efter en kort siesta blev vi upplockade  av en taxi som tog oss på andra sidan floden till Folklore Garden, där det bjöds på musik, dans och mat.Två tjejer och två killar daansade och tjoade. den ena tjejen lät som Friggsi när hon var i brunsten. Hon tjöt så man fick hålla för öronen. Det kanske var en upphetsande dans, vad vet jag. Vinet och ölen  ingick i priset. Nog har jag druckit många dåliga vinglas men detta tog priset. Jag var tvungen att dricka öl  i stället. Staropramen, känns det igen.  Det slutade med sånger och danser från olika länder och det var verkligen underhållande.
Som ni ser på tiden så blev det inte långvarigt, jag har mer och mer ont, så det ska bli underbart att få starta igång min behandling!
Nu har vi klätt av oss och ämnar ta av ansiktet också, sen är det morsning och godnatt.
Vi sak checka ut  12 i morgon, så det blir frukost och sen packa och det kommer att bli ett intressant kapitel. Kanske maken måste ta  Dagny till flygplatsen för ingen av våra bilar rymmer så mycket bagage.
Säger nu Dobrou noc......
Viv, Big Sister and VB

Kommentarer
Postat av: marg

Hej,

nu är ni väl på hemväg. Vi har kommit hem från Härnösand sent igår kväll. Resan verkade aldrig ta slut och jag hade så ont i axeln. Idag är det lite bättre men resan sitter i. Har haft lektioner idag ochdet gick bra. Har varit på stan med en kompis och lunchat på M/S Bränna, det var trevligt.

Ha det bra kram marg

2009-06-11 @ 17:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0