Måndag i Prag

Ytterligare en kylig dag i Prag. När vi varit ute och rantat på stan, föll vi för en charmig kille som sålde biljetter till en musikshow som vi då besökte ikväll. Ja, salen rymde gott och väl 300 pers och vi var väl ca 30 som var där. Stackars dom 3 musikanter som gav järnet för oss!
Turistsäsongen är inte igång, det märks.
I övrigt så lever vi väl, vi äter och tar oss en daglig siesta, det är bra för min arma kropp. Jag har  haft lite extra ont dessa dagar, kan det vara hemlängtan??
Men jag har ont lite till höger, hjärtat sitter väl till vänster? Nu ska vi återgå till den litterära stunden, den är inte dum den heller.
Shopping: Syster har köpt(ytterligare) en väska, jag har bara tittat på, jag har liksom tappat lusten. Men än finns det hopp.
Goder afton alla sömniga vänner!
Viv& VB

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, du har säkert hemlängtan, ska ni snart komma hem? Här var det i allafall solsken idag.

Barnbarnen har varit här idag och kvällsfikat. Sanna ville ha sötfika, roliga önskningar, men det var väl bäbisen som ville ha sötfika.

Nu är det snart natt. Imorgon ska vi åka till Härnösand och i övermorgon hem igen.

Kramar och god natt

marg

2009-06-08 @ 22:44:29
Postat av: Marléne

Jo, det är nog inte hjärtat, på de flesta sitter det till vänster ;)

Här i Luleå där vi befinner oss idag är det kallt. Igår kväll när jag kröp i säng var det -2 gr. Dom sa på tv att det var 120 års sen det var så här kallt i juni. Så som jag tidigare sagt så fungerar inte växthus effekten på norrland...

I morron ska vi fixa student presenter o allt därtill. Hoppas att ni får fortsätta ha trevligt tillsammans.

Kramar från oss

2009-06-08 @ 23:18:36
Postat av: LEna Lundmark

Tjenare Brudar!

Ja som sköterska på hjärtintensiven får jag väl bringa viss klarhet i detta med hjärtat - det sitter ganska mitt i bröstet med en viss vänsterdragning.... Jag tror och hoppas helt enkelt att ni snackar och skrattar för mycket. Kände en tjej som skrattade av ett revben en gång...så passa er...

När kommer ni till Norrland? Kan man hinna träffa hon aaamerikanskan...?

Ha det gott, Riv inte stan (skulle också vilja ha en chans att se Prag senare)och Klä er varmt (Det behövs här hemma också). Kram Lena

2009-06-08 @ 23:31:26
Postat av: Siv

Hej!! Hoppas att ni sovit gott. När jag klev upp imorse var det bara några grader så här är det ingen sommar heller..Vi syns

Kram Siv

2009-06-09 @ 07:26:08
Postat av: marg

Hej,

Idag är det i alla fall +15,8 grader varmt solen skiner men det blåser.

Nu ska jag packa ihop för om nån timme åker vi till Härnösand.

Datorn tar jag med för Erik ska fixa lite med den, för den är slö han ska hotta upp den.

Ha det fortsatt trevligt.

kram marg

2009-06-09 @ 11:42:22
Postat av: Annica

Attans! Kunde visst inte hålla mej...;)

Det ska visst finnas en sten vid nån bro som man ska smeka (kinky!) på om man nån gång vill återvända till Prag. Har jag hört, men jag vet inte...

Här spöregnar det. Jag har slut på pengar i telefonen och Peter är på jobbet med bilen. Kan man bli mer isolerad. Men jag är glad för det fast jag sitter här i stugan å fryser. Det felet är ju snabbt avhjälpt med en STOR brasa.

Låt nu Prag få stå kvar när ni lämnar stan...

Kramar till er damer. Hej från mej

2009-06-09 @ 14:00:30
Postat av: Carin Hessmo

Måste skicka en hälsning, jag oxå. Hoppas du har det bra på din resa. Förresten, det verkar ju så. Jag vill också tala om att jag också har påbörjat en mycket annorlunda resa. Jag har nämligen lämnat in min pensionsansökan idag, både på jobbet och till Försänkningskassan. Så nu har den resan påbörjats och det känns alldeles fantastiskt bra. Planer finns så jag tänker inte sitta och rulla tummarna. Fr o m 1 november så är jag pensionär. November och December tänker jag bara njuta av ledigheten. Efter helgerna sedan, nästa år alltså, då ska jag börja agera. Kanske något i stil med Alf, Kinas man. Vet inte om han gör det idag men han har då gjort. Det ska bli härligt att helt få styra över sin egen tid. Jag vet ju att du tänker jobba till 67 men det gäller inte mig. Tycker det får räcka nu, nu vill jag bestämma själv.

Ha det så gott.

Kramar.

2009-06-09 @ 21:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0