Kronidan den 13 juni

Hej på er!
Nu är man tillbaka på födelseplatsen, Kronidan. Skrev inget igår, det var så mycket annat som kom före. Vi var ju och firade av Andreas på Björknässkolan och efter det bjöds det på smörgåstårta , jordgubbar med grädde och champagne så klart. Studenten var mycket glad och lycklig! Shoppade lite först innan vi packade för resan hit som  gick med Dagny så klart och hör och häpna, vi fick se en livs levande  björn på vägen mellan Boden och Harads. Helt otroligt, har aldrig sett nån tidigare. Så fram kom vi också livs levande, maken och jag, Hjördis och Elin.
Vi åt laxrullader med västerbottensost mums mums.
Sen somnade vi alla, inte tillsammmans, men nära på. Hjördis har bott på Hilton 6 och vi i Dagny, tre i samma säng!!
Men vi har sovit gott och efter en sen frukost blev det stavgång till Vuollerim. Spänstigt eller hur? Vi träffade Karin och Janne unde vår promenad, kul.
Vi tog ut mamma till kyrkogården så hon fick delta i plantering på en massa gravar. Ja det var pappas, morfars och någon morbror och mosters grav också, så¨nu är det gjort!
Nu ska vi äta halstrad strömming och mandelpotatis och sen är det vila för mej, det kännas så!!
Rolf, Elin och jag åker hem i morgon, ganska tidigt, vi har en del  att göra så vi  hörs igen!
Viveka



Kommentarer
Postat av: marg

God afton,

Vad roligt att få se en livslevande björn det har jag önskat länge, men helst vill jag vara i en bil då.

Vi har precis kommit hem från Bodensia där jag blev firat av våra vänner med mat vin och vackra tal.



Nu är jag tlött och orkar inte ens gympa.

God natt alla snälla och glada

önskar marg

2009-06-13 @ 22:59:03
Postat av: Karin Jönsson

Hej

De var kul att träffa dig, Hjördis o Elin.

Ha de bra.

Kram Karin o Janne

2009-06-14 @ 08:50:59
Postat av: marg

Söndagkväll, nästan sovdags. Vi har nyss kommit hem från ett födelsedagskalas i Luleå, med god mat och tårta. Det är trevligt med en massa kalas och glad familj.

Nu är det slut för idag kl.9 imorgon knackar mina studenter på dörren och vill in.



En god natt till dig och maken från marg

2009-06-14 @ 22:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0