Den andra juni -09

Hej svejs alla mina vänner!
Det jag skriver nu gör jag för andra gången. Det mobila bredbandet kastade bara ut mej och jag som hade skrivit en hel roman.
Nåväl jag har jobbat idag, det är alltid massor att göra, allt från ekonomi till ommöblering. Det håller på bli så fint i vårt dagrum nu. Men man får använda piskan ibland. Vi har haft  skvadronsmästerskap löpning 10 km , jag som inte är i löpen, gick med stavar och vann damklassen! Ja ja, jag var ensam i min klass, men ändå! Jag fick guldmedalj, så det så!  Fantastiskt att man kan göra sånt  på arbetstid, varför ställer inte alla upp då kan man undra. Vädret var ju kanon.
Vi fick saft, kaffe och bullar, bara det är väl bra?
Efter lite dagligt shoppande kom jag på att vi hade våran obligatoriska Pagla-träning i dag, så jag begav mej tillsammans med Bitte och Kärran på stavgång 7,5 km.
För mej blev det totalt ca 28000 steg, inte illa ,  det känns bara bra hittills.
Kan  berätta att bastun  har kommit på plats nere vid stranden. Tre tappra  har med hjälp av en höglyft  baxat ner den. Nu fattas bara ett lås med handtag och 7 nycklar(Schu nycklar, kommer ihåg Gunde Svahn, Fångarna på Fortet..)  och att den blir målad. Kanske den blir det medan jag är och förlustar mej med min syster i Prag. Det har väl inte undgått någon att jag ska dit på torsdag? Vita Blixten följer med.
Ska i allfall bli härligt att  få bada bastu  tillsammans med dom övriga Älvdopparna eller Älvhopparna eller vad vi ska heta.
Nu ska jag försöka att komma i säng, värst vad det börjar bli sena kvällar.......
Önskar er en  riktigt god natt!
Översti-Viv


Kommentarer
Postat av: marg

Nästan slut på dagen.

Har sprungit på stan idag och sökt en födelsedagspresent till min kompis, till slut hittade jag nåt.Så nu efter gymping och cykling är det bara sova kvar, det går i etapper, min axel plågar mig.

Ha en god och bra natt kram

marg

2009-06-02 @ 23:47:46
Postat av: Karin

Guten tag! Tur att du tar fram knutpiskan och håller lite ordning på "Grabbarna på Fagerhult"...När jag hör om alla dina steg du tog igår så tänkte jag att " den tjejen kommer att gå långt" :-)och nu är du verkligen på gång,, att resa...Önskar dig en härlig trip och lova att "glo" i Prag, åt mig oxå !!

Mange lange kramen /Karin

2009-06-03 @ 16:04:08
Postat av: marg

Hej!

utsökta bullar, mums och tack.efter lektionerna tänkte jag enstavgå, men det var ingen av varken axlar eller ben som ville gå ut, så det blev bara gymping----men imorgon!

En riktig trevlig resa önskar jag dig, det finns mycket att se och uppleva där.

Kramar och god natt marg

2009-06-03 @ 22:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0