3 juni-Elin och Jessicas födelsedag

Go afton på er!
Jag sitter på mitt rum på Rest and Fly på Arlanda och håller andan för det har varit krångligt värre att kunna ansluta till internet. Min lilla blixten är inte så gullig just nu, den  vill inte avsluta när jag vill, jag måste ta ur batteriet, det är inte så bra och det hjälper inte med morfin på den lilla uslingen heller!
Många reparationer blir det, för cittran åkte in i morse, fick köra volvo idag till jobbet. Nå det gick ju bra det också. Blev bjuden på fika på Markan av Siv, fick även en present, tack Siv!
Nästa punkt var lunch med Sara, men då blev det aktuellt att flyga till kalix och överlämna "Mustaschpengarna" till Fylking &co men då hade den skurken plötsligt flugit till Stockholm, så då blev det inget av varken det ena eller det andra. Nu blir visst överlämningen på fredagoch det kan ju inte jag göra nåt åt. Och lunchen med Sara tar vi sen.
Åkte hem kl 13 ,hämtade cittran och hade fortfarande kvar lusten för bullbak. Syster yster måste ju få kanelbullar, inte bara se dom på foto som hon fått göra i veckan.
Sen for jag och uppvaktade mina barnbarn. Jessica jobbade så jag hann inte träffa henne innan jag var tvungen att åka till Kallax. Men Rolf har varit dit senare. Huvudsaken att alla var nöjda och glada och det var dom enligt utsago.
Fick sjukintyget från Umeå. Sjukskriven tom 30 sept till att börja med. Jag ska försöka jobba åtminstone 50% i början av min behandling. Hoppas hoppas att jag mår bra så jag kan göra allt jag planerat. Vill ju spela golf mm. Stavgången är det då inga problem, det går lättare och lättare för varje dag.
Hjördis har champagne på kylning, hon gillar den drycket. jag sa åt henne: Ingen stavgång--ingen champagne! Hård men rättvis!
Nu håller jag tummarna att denna skrift går att publicera, det gick nämligen inte igår, fick skriva om alltihop.
Min flight gå 1140 så jag har gott om tid i morgon, lite shopping kanske......?
Sov gott, dröm vackra drömmar!
Viv på resande fot.

Kommentarer
Postat av: Marléne

Hej hej moster !

Sov gott nu på Rest and Fly. Hoppas att du får en härlig resa i morron. Hälsa den andra moster så gott från oss. Njut av resan nu o unna dig att vila dina ben lite också.

Stora kramar från fjällfolket

2009-06-04 @ 00:15:46
Postat av: Karin

Godmoron resenären!

Tur att den gamle trotjänaren NHL ställer upp när inte Cittran vill...Njut nu av lite härlig shopping och gofika i väntan på flyget till Prag:=)En fråga bara: Måste syster yster ut och stava INNAN hon får smaka de goda kanelbullarna...?Det lär nog bli mycket babbel och bubbel när ni sammanstrålar.Ha det så himla gött !

Zweimal kramen /Karin

2009-06-04 @ 07:04:59
Postat av: Siv

Hej!! Hoppas att du sovit gott och att du får en trevlig resa...



Kram Siv

2009-06-04 @ 07:23:59
Postat av: Granen

Hej o hå! Hade du bra spänt ut vingarna hade du själv haft fart nog att glida över till Prag och sparat biljettpengarna! Du menar inte du tog med stavarna?! Nu har ni väl tagit första bubblet och Hjördis smaskat på de första kanelbullarna, kan jag tänka. Å så kommer jag och måste berätta något som inte kan vänta med................din man är INTE ute och plogar på nätterna! jag såg honom förra osdagen när jag cyklade hem genom stan på kvällen......HAN LÄGGER ASFALT! Nu har allt något att smälta och tala med din syster om! Son vanligt, öde och tomt i trappen då du tagit din vind och virvlar på annat håll ett tag. Upp o ner och mycket mer/T

2009-06-04 @ 17:36:02
Postat av: Carin Hessmo

Nu Viveka, ska jag skriva några rader till dig. Du klagade ju sist på att det var länge sedan jag hörde av mig. Har varit med i Vårruset i kväll och det gick bara bra. Synd bara att det skulle blåsa så mycket. Dock, sämre väder kan man ha och nu har man en medalj till. Inte illa. Träffade Bosse Lindström (Katrins man). Han har prostatacancer och ska snart påbörja behandling. Han hade gått ner 12 kilo och ett halvt kilo i veckan trots att han äter som en häst. Man får vara glad att man inte är man i varje fall. Hoppas du får en riktigt bra resa, både nu och framöver.

Kramar

Carin

2009-06-04 @ 21:57:36
Postat av: Vinsalisa

Bubbeli babbeli vad ni skall ha kul nu syster yster och du... Själv har jag sprungit vårrus i blåsten och blivit intervjuvad av Lena Callne, är nog på radio imorgon bitti. Nu skall kroppen och jag hoppa i säng för nya tag på den "lojala pilen" imorgon...Njjut av Prag och glöm inte bort den goda ölen!

/M

2009-06-04 @ 22:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0