Söndag 12 juli

Hej på er kära vänner!
Igår var det fullt upp därav inget bloggande. Vi hade allmän bilvård i stort sett hela dagen. Jag tömde min gamla trotjänare på prylar som jag behöver till den nya lilla pärlan. Alltså nog blir det ledsamt värre när jag ska skiljas  från cittran. Den går ju så bra. Hur kan jag bara? Nej, det finns ingen plats för nostalgitrippar här nu, här ser vi bara framåt!
Ante var också här och tvättade sin bil, full aktivitet bakom husknuten. Jag tycker att det är kul att städa bilen men det tycker absolut INTE min son. Har erbjudit mej att fixa hans bil men jag får inte det, han tycker nog att jag är klen.
Efter reconden åkte vi  till Karin och Roger (han har just fyllt 60), Elin hade bakat en kaka så vi fikade lite. Sen hem i full fart, våra gäster, Kjell, Kärran och Viktoria var på ingående, vi skulle ju grilla och bada bastu. Allt funkade bara bra och bastubadet var populärt värre, vi var riktiga älvdoppare.
Det blev rätt sent, men jag mår så bra nu, lite sprickor på tungan, kan inte äta/dricka nåt varmt, inte kryddat eller bubbligt, men det blir bättre och bättre.
Idag sov vi länge och när Elin och Ante for ut med båten för att fiska så for vi en snabbis till Kronidan.
Träffade min brorsdotter med familj, det var länge sen vi sågs. Jättetrevligt.
När vi sen kom hem anlände fiskarna med 12 abborrar. Dom är saltade nu och ska rökas i morgonkväll. Mums! Får passa på att äta nu innan nästa behandlingsperiod startar, för då går det dåligt, man har definitivt ingen god smak i den såriga munnen.
Nu är det dags för sängen.
Godnatt, godnatt!
Viv

Kommentarer
Postat av: Klara

hej hej momo! Nu sk du f höra hur duktig jag har varit idag, vrit på lång promenad en och en halv timma det du och Simba min lilla foderhund har jag nu också. kanske kommer förbi imorgon kväll får du se hur söt han är, fast det beror kanske på hur länge ni är uppe också. jobbar ju till nio imorgon så det kanske blir för sent. men jag slår en pling.

kul att höra att du blir bättre och bättre.

många pussar och kramar

2009-07-12 @ 22:13:18
URL: http://klarrissa.blogg.se/
Postat av: marg

Hej, nu har vi återkommit från Gotland.Vi noterade genast din lilla fina bil och undrade vems? men mysteriet är löst. Vad roligt att du mår bättre och kan äta igen.

Vi hade det mycket trevligt på Gotland. Vackert väder, mycket att se god mat och en del dramatik också. Brandlarm på hotellet, en mikro brann och brandkåren kom, alla skulle ut utom jag som stod över ett handfat och blödde näsblod. Våra vänner blev oroliga och trampade omkring utanför hotellet, men vi hann också ut. Det blev inte farligt.

Nu är vi hemma igen och allt är som vanligt. TACK snälla Rolf för hjälpen med posten!!

Nu är klocken nästan natt och jag som har sovit så dåligt borta måste i säng.

God natt och sov så gott

marg

2009-07-12 @ 23:01:50
Postat av: marg

Hej,

slut för idag på pyssel och stök, man hinner bara hälften av vad man föresatt sig.

God natt sov så gott

kram marg

2009-07-13 @ 23:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0