Måndag 6 juli

HEJ!
Det känns som att jag har vänt om och är på väg tillbaka, kan faktiskt se nån form av ljusning. Men jag är tämligen upprörd över att man tillåtit att mina dåliga tromocytvärden har fått mölighet att bli ännu sämre. Absolut lägsta tillåtna värde är 165, jag hade 35! Nattsköterskan var även hon upprörd, men överkuckun här vill inte ge mej förstärkning. Nåväl jag märker ju skillnaden jag har 90 nu. Sen är ju min akärl så försvagade så det innebär svårigheter att få in en kanyl, jag som haft liknande cykelslangar, Men det var då det. Ett förslag från sköterskan var att låta operera in en Portacat. Men det sa överläkaren också nej till! Hur kan detta vara möjligt? Nej fru Andesson, nu är det dags att börja ageraProblemen i munnen har  blivit mindre, fortfarande bränner och svider det, kan inte äta nåt salt eller kryddat. Men kamomillte med mycket honung och en pepparkaka till lunch smakade bra.
Jag har äve haft min "flärdstund", te-indränkta kompresser på ögonen mot mina svullnader, lite manikyr, smink är inte till att tänke på, det försvinner in i bubblorna.........
Yvonne räddade min dag, införskaffade och kom hit, för det fanns inget kamomillte här i huset, Ante & Maria & Elin kom och åt söndagsmiddag med mej och sen kom ju maken förstås.. Han hade varit och spelat 9 hål och det hade gått bara ba. Kul! Vi är ju med i Arvisjaurs GK, det är min favorit, speciellet nu när vi är med Dagny och kan vara över helgen, så jag hoppas att det blir lite spel i sommar i alla fall.
Stackars ni semesterfirare, det blev ju riktigt kallt igen, men man måste ju inte vara ute i trädgår´n  hela sommaren, det finns mycket man kan göra inomhus.  JAG LÄNGTAR TILL JOBBET!!!!!!!!
Nu ska jag ta en liten siesta.
Svejs!/Viv
PS! Alla ni som har webcamera, anslut er till Skype, det är jättekul att prata videosamtal!!!
Har nyss  pratat med och tittat på Kina & Alf
/viv

Kommentarer
Postat av: Vinsalisa

Skööönt att ditt mini-spa har öppnat! Kamomillte, det låter som något jag skall prova...., undra om det hjälper mot svullna fötter oxå? Jag har gått 15000 steg på konståkningslägret idag, men 180 portioner mat har jag producerat till hungriga lägerdeltagare. Stegen fick bli mitt träningspass....Imorgon är det dax igen.

Längtar efter lite Cava ;=)

2009-07-06 @ 21:05:15
Postat av: Carin Hessmo

Det var ju roligt att höra att du nu mår lite bättre. Hoppas det fortsätter så. Humöret har du ju kvar i alla fall. Jag håller med dig om att det vände om och blev kallt. Men, som du säger, det finns mycket kul att göra inomhus med. Värmen kommer nog tillbaka, hann ju knappt bada förrän värmen försvann. Fördelen är att man inte behöver vattna ute lika ofta.

Ha det nu så bra du kan.

Kram

Carin

2009-07-06 @ 22:20:32
Postat av: marg

Hej, vad roligt att det har vänt och du blir sakta bättre. Vad är det för konstig överläkare på din avdelning kan man undra.

Har varit hos frissan idag och en vända på sta`n sen. Handlade en del, men sen gick bussen och jag fick avbryta. Få gå en vända till imorgon, jag orkar ändå inte bära så mycket. Maken har varit i gräsklippartagen på landet. Ikväll har det regnat 5 droppar, men det blir mer imorgon säger dom.

Nu är det gymping och sen natti natti.

Ha en bra natt, sov gott kram marg

2009-07-06 @ 22:27:08
Postat av: Karin

Hej kompis! En ljusning i sikte då det börjar gå åt rätt håll.Känns gött att höra.Lite manikyr mitt i allt elände kanske piggar upp LITE i alla fall...och med ditt jä...lar anamma ska det väl snart bli fart på Vickan igen.Du är ju en riktig fighter!!! Stor kram på dig! / Karin

2009-07-06 @ 23:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0