Umeå måndag 24 aug

Tusen tack allla ni som hållit era tummar för mej! Datortomografin visade att tumörerna är "så gott som" borta. Helt otroligt! Jag tror knappt att det är sant!
Dock är mina värden mycket dåliga, dom vita har gått ner ytterligare, nu till 1.8,och blodvärdet är för lågt.
Har fått en ny medicin, Nexavar, som ska förhoppningsvis ge färre och lindrigare biverkningar. Det blir 4 tabl/dag och povtagning varannan vecka och man kan göra lite längre uppehåll då och då, så nu ska jag snart tillbaka till jobbet!!
Jag är alldeles matt av beskedet, trodde naturligtvis det värsta .
Igårkväll var vi hos Gunilla och Sune. Vi fick älgbiff och nyplockade kantareller, supergott, samt nån mörkröd dryck i höga glas. Skulle vara bra för blodet sas det!?
Det blev en lång skön promenad tillbaka till hotellet och sen väntade den sköna sängen.
Nu har vi ätit lunch på hotellet och är på väg hemåt.
Jag är omtumlad av lycka!
Kram, kram!
Viv

Kommentarer
Postat av: Nickelilltrolls Cat

Hurra! Vad bra!!!!

Hoppas den nya medicinen är snällare mot dig och din kropp, så att du orkar med allt du vill och önskar.



Kram Catarina

2009-08-24 @ 14:32:37
Postat av: Vinsalisa

Jiiipiiiieeee!!!! Jag blir så glad att jag måste gråta en skvätt......Välkommen hem så jag får krama om dig!



/M

2009-08-24 @ 14:44:11
Postat av: Inger + flickorna på F21

Vad glada vi blir grattis lilla gumman.Alla håller tummarna för dig det ska du veta. Hälsa snart på oss.

Saknar dig .

Kramar i massor.

2009-08-24 @ 15:43:11
Postat av: Carina

Ååhhh så skönt att höra! Välkommen hem!

2009-08-24 @ 16:44:20
Postat av: Karin Jönsson

Härligt att höra att det är på väg åt rätt håll.

Som du skriver " efter regn kommer solsken".

Du är av rätta sorten. Du är bara bäst.

Har tänkt på dig. Kram från oss i Vlm.

2009-08-24 @ 17:23:59
Postat av: Wasallen

Åh det är UNDERBART Viveka!!!! Jag fick ståpäls när jag läste ditt positiva besked. Jag har följt dig varje dag ska du veta... You are one of a kind! Önskar jag kunde krama dig "live", men nu får jag skicka dig bamsestora cyber-kramar istället!

KRAAAAAM

2009-08-24 @ 17:46:44
Postat av: AnnaLisa

Hej Viveka,jag får väl som du- citera min mor och då blir det:- "Halleluja"! Härligt att höra det goda resultatet.

Många kramar AnnaLisa

2009-08-24 @ 18:34:29
Postat av: Carin Hessmo

Får gratulera till de lovande resultaten. Roligt att höra att det går åt rätt håll. Nu får du äta mycket persilja så du får järnrikt blod. Broccoli är väl också bra.

Kram

2009-08-24 @ 20:18:14
Postat av: Ingela

Vilken lycka att tumörerna är på tillbakagång,efter allt Du gått igenom.Vilken kämpaglöd Du visat under dessa månader. Du har min stora beundran.

Bamsekramar

2009-08-24 @ 21:41:16
Postat av: Marléne

Vilket fantastiskt underbart besked :)

Vi är så glada för din skull.



Kram Kram från oss

2009-08-24 @ 21:50:00
Postat av: Klara

hej momo.

vad kul att nästan allt är borta nu..=D

hoppas att den nya medicinen funkar bra också.

kramar

2009-08-24 @ 22:04:49
URL: http://klarrissa.blogg.se/
Postat av: marg

härliga besked, grattis till ditt nya liv!

Sov gott och ha det så bra, vi åker till Härnösand imorgon eftermiddag, men datorn följer med.

Kramar i mängder

marg

2009-08-24 @ 23:46:05
Postat av: Anonym

Hej!! Vilket härligt besked..Började bli orolig har både smsat o ringt men inget svar... Jobbar sista dagen idag sen åker vi ju på torsdag..Ifall vi inte hörs av före så ha det så bra... Kram Siv

2009-08-25 @ 08:46:04
Postat av: Kärran

Hej Min starkaste Vän!

Du må tro att jag blev glad igår när du ringde! Det var snudd på att jag inte tordes svara men jag kände att det var ett positivt besked du hade!

Det finns egenligen inga ord........... underbart! Nu skall vi fira när vi åker till Kalix eller förresten redan på lördag efter tävlingen! KRAM Kärran

2009-08-25 @ 11:27:34
Postat av: Eva

Hej på dej!

Å vad kul att läsa din blogg och se att du mår bättre, även på pappret!!!!!!SÅÅÅÅ HÄÄÄÄRLIGT!!!

Vilket bra besked att få!!!

Det var kul att ni kunde vara med så länge i lördags! /Kramar Eva

2009-08-26 @ 12:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0