Lilla instoppardagen.........29 april

.......det brukar onsdagar kallas när jag var ung, men nu ÄR man bara.
Så var denna dagen till ända.Dagarna bara går och går och jag ligger fortfarande kvar. Men hör och häpna, jag bor kvar i Rum 15, ingen har "tvingat ut" mej. Nåja klockan är bara 2200 mycket hinner hända än...
Jag var nöjd över dosen av ED igår, men tyvärr det är för lite. Jag har ju planer på permis i morgon em och då måste jag bli mer smärtfri än jag är nu.
Dagen började med kusin besök, min kära lilla Adine. Vilka härliga minnen vi har sen barndomen, oskyldiga, men vi tyckte mycket om dans. Mor Olga (nu snart 96) lärde oss ALLT! Sköna minnen att plocka fram när det går tungt.
Sickan, alltid kul att träffas!
Klara mitt älskade barnbarn och hennes Mats kom med  den utlovade lasagnen. Supergott, Tack,tack!
Jag hade ju fått lunch, frukostkorv med pot.mos, men eftersom jag inte är någon korvälskare så blev det bara en liten smak.Sen blev jag kallad till middag, jag gick ju ut till matsalen, väluppfostrad som jag är, ja och då fick jag frukostkorv och pot.mos!! Jag tittade lite på korven och då fick jag veta av min "granne" att på SriLanka där svälter befolkningen!
Häpp!  Skämmes!
Ante och Elin kom, stackars dom, fick bara höra hur erbarmeligt  trött jag är...jo jag är det. Jag vilar för lite.
Min chef kom och berättade att han saknade mej på jobbet,så pass mycket att jag fick löneförhöjning!!
Är det ingen fler på jobbet som saknar mej??
Maken anlände nyrakad och luktade gott. Sist men inte minst kom Sara, Pontus och lillbebisen. Mysigt med små sparkar i magen! Jag hade glömt hur det kändes.
Ja gott folk, det var min dag!
Och jag har faktiskt tagit blodförtuningssprutan själv! Rakt in i magen!

Jag måste nog  säga att jag behöver en ny besök- och telefonfri dag i morgon. Men det kommer nya dagar!

Kram  och puss och hej!
Viveka

Kommentarer
Postat av: Klara

hej svejs. vilken tur du har då och får löneförhöjning när du ligger på sjukhuset, se nu till att göra övningarna där så du kommer snabbare på benen. kul att du tyckte om min lasagne den är ju super god så. Imorgon blir det grillning på hög nivå och massor av gott folk. ska se på nyaste ci miami avsnittet nu. sov gott och vila nu lite imorgon.

pussar och kramar

2009-04-29 @ 23:07:06
URL: http://klarrissa.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej på dej!

Härligt att du fortfarande får behålla ditt enkelrum. Då kan du kanske ta lite välbehövd siesta då och då som du ju behöver.Trist att smärtan jäklas med dej, men det verkar ju gå åt rätt håll.Det är jättebra att du kan säga till att du vill ha en lugn dag ,utan telefonsamtal och besök. Alla runt dej vill dej bara väl så det är bra att du är rak, det underlättar för oss alla när vi vet hur du vill ha det. Det var synd att det inte passade när du ville besöka oss på 56:an. Det var lite rörigt och mycket som hände just då. Men det blir nya tillfällen!Sov nu så gott du kan och dröm vackra drömmar så hörs vi senare! Peter hälsar så klart! STORA KRAMAR /Eva

2009-04-29 @ 23:09:14
Postat av: marg

Trodde du sov för länge sen. Den första myggan kom in just för fönstret är öppen. Den blev inte gammal.

Nu ska jag gå och klappa igen mina ögon.

Sov så gott god natt

marg

2009-04-29 @ 23:22:37
Postat av: Carina & Roger

Hej igen



Hoppas att du fått sova och att du får möjlighet att ta igen dig. Kanon med besöks- och telefonfri dag. Det behöver du.



Kramizz

2009-04-30 @ 09:36:50
Postat av: Carin Hessmo

Hördu du du! Du frågar om ingen annan på jobbet saknar dig? Jag då? Jag saknar dig som f n. Även om det kunnat gå flera veckor emellan vi setts på jobbet så betyder inte det att jag inte saknar dig. Jag saknar att veta att du finns i närheten. Det var väl inte så här du tänkt fira valborg, kan jag tänka mig. Undrar hur länge du ska måsta ligga kvar på sjukhuset. Det vet ju alla, sjukhus ska man bara besöka, inte stanna kvar. Har man inte dålig matlust sedan tidigare så får man väl där. Hoppas alla dina nära och kära kommer med godsaker till dig som får dig att bli sugen på mat. Hoppas också innerligt att du får permis under helgen och kan få bo och sova hemma. Jag skulle gärna komma på besök men tänker bara göra det på uppmaning eftersom jag gissar att du har en hel del besökare redan så det räcker och jag anser att de flesta av dom har företräde. Men, du vet var jag finns så det är bara att säga till i fall du vill.

Kramar och heta önskningar om tillfrisknande.

Carin

2009-04-30 @ 10:23:47
Postat av: Kärran

Hej Viv! Har just varit förbi mor och far. Han följde ditt råd angående dropparna. Du må tro att det blev fart på peristaltiken! Så nu är han heltömd och nöjd. Han undrar om ni inte kunde ta en liten droppfest tillsammans. Nu skall vi strax åka till Eta och Staffan i Strömsund. Kommer hem i morgon förmiddag. Hoppas att du får permis över helgen och kan grilla en fläskbit vid stranden med gullige Rolf. Ha en skön helg och ring när du känner för det. Kärran

2009-04-30 @ 13:46:20
Postat av: Anonym

Gokväll Blondin-Bella !

Puh, jag blir alldeles slut och färdig när jag hör om alla besök du har...( inkl mig)Ingen vila där int!

Du behöver nog ta 2 lediga tel, och besöksdagar på raken, så du hinner vila och gå på promenad. Fräsch som en nyponros sitter du där i sängen när man kommer och har " öppet hus".

" Py pan farmor, idag nolla tvåa" ( i solen)

Snusa på nyrakade skåningen ikväll...

Kram ,kram Sickan och korsordslösaren....

2009-04-30 @ 18:22:06
Postat av: Niklas

Hej hej Viveka! Fick höra talas om din blogg av farmor!

Tänker på dig där jag sitter och skramlar fram i min vagn och hoppas att du snart ska bli bättre! En massa varma kramar från Göteborg :)

2009-04-30 @ 18:33:53
Postat av: Anders

Valborgsmässoafton. Har struntat i den elden på senare år, eftersom det för jämnan är alldeles för torrt här hemma. Och att ta sig in till Mariefred har inte kännts så viktigt. Eftersom mitt liv ändrats sisådär 180 grader är det bara, att ändra på sig. Aew och Nataya (Lillasyster) vill se svenska traditioner och Jens är också här. Sång, tal och eld står framför mig strax. Från nästa år och livet ut blir det korv med i påsen, då Alex kommer att ha sina behov av svensk tradition och gemenskap. Den hela cirkusen är rolig - och det som gör, att jag inte oroar mig är att Aew är en så bra, humoristisk och stark person. Så när jag rimligen lämnar in och lämnar Alex innan han är färdigvuxen eller helt står på egna ben känner jag mig -

-idag uti min fantasi och tro - känna mig trygg.

Förstår, att du behöver tystnad och stillhet ett tag,



Kramar från oss alla! MÅNGA!!!



Aew, Little Sister, Jens och Anders

2009-04-30 @ 19:51:50
Postat av: Marléne

Hej hej !

Hoppas att du fått en lugn o härlig dag. Själv har vi legat i solen o bränt näsan ett tag, skööönt.

Nu ska jag se ett program om en man som föder barn.. knepigt. Men vår värld är annorlunda nu....

Kram kram

2009-04-30 @ 20:12:29
Postat av: marg

Hej, hej

Skulle bara hastigt säga god natt. Vi har haft valborggäster och det var trevligt.



Nu i säng det är snart morgon.



kram och god natt

marg

2009-05-01 @ 00:39:04
Postat av: Granen

Hej vännen! Vilken helg vi fick!!! Våra gäster var helt tagna av hur vi fått det här. Ni gjorde ett oförglömligt intryck! Fruktsalladen på lördagskvällen ramade in det hela, tillsammans emed den evigt blagande solen. Ja, den karamellen räcker länge! Nu är det för tyst i trappen igen, men jag fick höra att bastun är på gång så då blir det väl en hel del tillfällen för fikakorgar och sittningar i solan när den väl ska på plats. Härligt! Annars har statistiken kommit in i mitt liv och det är bara att stångas igång med den med en gång. Så skönt du har kvar ditt rum. De skulle bara våga!!! Knallstora kramar, men mjuka och fina/T

2009-05-05 @ 12:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0