Tisdag 10 maj

Har just skrivit ett låååångt inlägg som bara försvann ut i cyberrymden.
Nåja, måste berätta att vi var och roade oss med Lasse Berghagen på Saga igårkväll. Fantastiskt roligt, länge sen jag skrattade så, han är helt galen. Under dagen hade jag fått min morfinpump sänkt från 0,4 till 0,3 och det funkade under hela dagen, men under konserten började smärtan komma krypande så det var till att ta en extra dos som följdes av  två till under kvällen. Med ytterligare tillskott så klarade jag natten men idag kom Anna fråm smärteamet och höjde så nu känns det bra. Syster har nu åkt med bussen till Vuollerim och Yvonne och jag tog en skön promenad här ute i skogen.
Idag har jag överlåtit min lilla Blåklocka till mitt barnbarn Klara. Nog var det lite sorg i hjärtat att bli utan bil men hon har lovat att skjutsa mej och även låna bilen till mej när jag är utan morfin i kroppen. Ingen drogkörning har hon predikat den kloka Klara.
Nu ska jag lägga mej i sängen.
Godnatt alla kära bloggläsare, och ni som bara läser, skriv lite i kommentarena så jag har nåt att läsa!
Kram & godnatt!
Viveka

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Kära Viveka!Vad kul att höra att du ändå kan besöka olika evenemang - typ Lasse Berghagen. Du verkar så aktiv, trots dina besvär - men du är en överlevare - och har alltid varit. Saknar dig mycket och önskar att jag bott närmre dig - vi har ju haft så himla kul med alla jobbarkompisar - allt från Saltsjöbadens hotell utanför Sthlm till stugan utanför Arvidsjaur (har glömt namnet nu) Stor kram från B-M

2011-05-11 @ 00:13:47
Postat av: Siv

Hej min vän!! Glädjande att höra att du orkat göra nåt kul.. Hoppas att det fortsätter så.Vi kan väl höras av senare i veckan om du har tid o lust.. Kram Siv

2011-05-11 @ 05:08:59
Postat av: Carina

Kul att höra att krafterna kommit tillbaka och dagarna fylls med roliga saker också.

Solen fortsätter att lysa om än vinden är småkall än.Blir bättre snart så du kan vara ute lite också.

Vi hörs & ses snart igen om / när du har tid & lust.

Kram // Carina

2011-05-11 @ 11:10:13
Postat av: Iréne

Du var den tjusigaste jag visste! Kommer ihåg när jag hängde hemma hos er i Kronidan, Åsa var nyfödd och du skulle på BVC med henne. Innan dess la du omsorgsfull make-up framför toaspegeln, följde med stort intresse varje moment. Du avslutade med att böja ögonfransarna med en sån där märkvärdig mojäng. Det var höjden av raffinemang, tyckte jag, som vid den tiden var kanske sju (?).

Följer din blogg på håll. Beundrar din tåga och fighting spirit. Fortsätt så!

Hälsningar Iréne

2011-05-11 @ 15:29:07
Postat av: Marléne

Ja, visst är det irriterande när saker man skrivit på datorn bara försvinner ut i det blå... undrar var dom tar vägen ???

Det var kul att höra din röst och höra att du lät som vanligt, kära moster du är en förebild för många med din enorma fighting spirit och ditt 11 budord... ja, du måste nog sätta dig och skriva en bok och sprida glöd ut i stora världen.

Jag kan förstå att känns sorgligt att lämna bort bilen, men tänk så här i stället. Nu har du blivit lyxhustru och kör inte bil längre, du ringer när du vill bli skjutsad och du slipper tvätta bilen och tanka och allt sånt tråkigt. Du behöver bara knäppa med fingrarna och så kommer skjutsen. :)

Allt här i livet gäller att vända till nåt positivit och det är ju du en stor begåvning på. :)

Skickar dig en stor solig kram från en pluggis som väntar på sommarlov

2011-05-11 @ 15:51:18
Postat av: Mona

Hej vännen! Hoppas du mår bättre idag när dom höjde pumpen åt dig igen. Försökte göra en kommentar i ditt förra inlägg men de gick ej... vet ej om de är nått fel kanske. Du får mumsa på så mycket du orkar och så säger du bara till sen då de börjar ta slut så bakar jag nytt. SÅ kanske det fastnar nått kilo på dig igen ;)

Kramar grannen i porten bredvid.

2011-05-11 @ 17:39:24
Postat av: Gunilla

Nyss hemkommen från mitt nya jobb,tämligen solbränd i nacken och på öronen!!!Det är skönt att få jobba med kroppen.Vi(Sune) har snickrat ihop stora lådor som jag har satt frön i för att så småningom kunna skörda färska grönsaker,ska bli lite spännande.

Palle var här i går kväll å firade sin mor.Det var kul.I övrigt så kräver trädgården lite mera insatser och så får det bli.Stor kram från mej till dej.

2011-05-11 @ 18:46:57
Postat av: Rigmor Hulth

Hej Viveca!

Fick av en slump veta här om dagen att du är sjuk. Har inte hört ett ord tidigare om detta.

Tråkigt att det ska finnas sjukdomar över huvud taget...men å andra sidan ser man ju på din blogg (som jag bara hunnit läsa lite av) att du är en fighter och inte ger upp i första taget.

Hur är det nu man brukar säga "ont krut..."

Tänker på dig!

Många Varma Kramar från Rigmor

2011-05-11 @ 18:53:16
Postat av: Klara

Ja tänk vilket klokt barnbarn du har ;)

Men blåklockan kommer inte vara långt borta, ett samtal bort det vet du :)

Hoppas att du har det bra uppe i Kronidan nu och njut av att få vara ute i solen, det är bara att ringa om du behöver nå.

Älskar dig Mommo min =D

Puss

2011-05-11 @ 21:01:35
URL: http://klarrissa.blogg.se/
Postat av: marg

Hej vännen! Bra att du blev smärtfritt igen. Har varit till Luleå idag men ej hunnit till "Mosaik". Men jag hinner ju senare. Ha det bra och sov gott.

Kram

marg

2011-05-11 @ 22:08:01
Postat av: Siw

Hej Viveka!

Idag har vi suttit i bilen lite längre än vad ryggen tål. Vi är tillbaka i Strängnäs.Ska vara här ett par veckor. Lite av varje ska hinnas med: foga kaklet i köket , måla badrumsfönstret m.m. Sedan åker vi en sväng till småland och hälsar på Roffe

(min bror) och Eva. Omkring den 10e juni ska vi vara

tillbaka i stugan och njuta av sommaren.

Det var en superkul kväll på Saga, förstår jag. Kommer osökt att tänka på en annan vansinnigt rolig

kväll på samma ställe. Gösta Linderholm, för många, många år sedan. . . . Vad tiden rinner iväg!

Och tänk vad mycke´roligt vi haft! Fortsätt och roa dig allt du kan. Dessutom med privatchaufför. . .

Allt gott till dig! Kram/Siw

2011-05-11 @ 22:21:48
Postat av: Siw

Hej Viveka!

Idag har vi suttit i bilen lite längre än vad ryggen tål. Vi är tillbaka i Strängnäs.Ska vara här ett par veckor. Lite av varje ska hinnas med: foga kaklet i köket , måla badrumsfönstret m.m. Sedan åker vi en sväng till småland och hälsar på Roffe

(min bror) och Eva. Omkring den 10e juni ska vi vara

tillbaka i stugan och njuta av sommaren.

Det var en superkul kväll på Saga, förstår jag. Kommer osökt att tänka på en annan vansinnigt rolig

kväll på samma ställe. Gösta Linderholm, för många, många år sedan. . . . Vad tiden rinner iväg!

Och tänk vad mycke´roligt vi haft! Fortsätt och roa dig allt du kan. Dessutom med privatchaufför. . .

Allt gott till dig! Kram/Siw

2011-05-11 @ 22:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0