Söndag 13 mars

Dagarna bara går och går och jag är också ute och går när det nu är sånt undrbart väder. Första gången med stavar...på länge och det var härligt.
I går lördag for vi till Vuollerim. Var först till Kurt och hämtade mitt "arv", det var över 20 st gamla pussel. Så nu jäklar ska det pusslas! Lite annat blev det också men det får bli en hemlis!Ha ha!
Kom till mamma och hon sov men hon blev jätteglad när hon kände igen mej. Efter att vi fikat så klädde jag på henne och vi tog en promenad en liten bit, hon med rullatorn och jag släpandes efter för det gick fort!
Sen var det dags för nästa besök: hos bror och svägerska i Kronidan. Härligt, för där fick vi mat, mums!
Vi tittade på melodifestivalen och sen for vi hem.
Har ju inte berättat att prov- och röntgensvaren kom i torsdags. Metastaserna har utökat, det kallas förtjockat(det är då det enda stället jag blir tjock) så därför måste jag ta större dos Sutent alltså 50 mg och så stark dos har jag inte haft sen  juli 2009. Men det går, bara man inte har så ont och det har jag inte fn. Har ju 400mg plåster och då SKA man vara smärtfri.
Nu ska jag krypa i säng men innan dess ska jag lägga in bilder på lilla mor, en med rullatorn och en bild på en nyfriserad och nyvaken mamma

Kommentarer
Postat av: Kina och Alf

Hej! Oj, vad hon är fin i sin nya frisyr. Tänk att du har din mamma kvar (det är Kina som står bakom och sufflerar idag). Undras när det ska bakas nästa gång? Tunnbröd!Men vad hände med Inger. Ja, livet har sina gåtor. Tack för att du ringde och sjöng så fint på min födelsedag.Jag längtar tills du kan bo i lotten med mig! Puss o kram från Kina. (Alf skickar också en kram)

2011-03-14 @ 10:32:20
Postat av: marg

Gullig liten mamma du har.Är barnvakt till Felicia idag och imorgon. Eva for med Olivia till Stockholm igen, men kommer hem sent imorgon kväll. Ha det bra och sov gott god natt, kram

2011-03-14 @ 22:07:56
Postat av: Siv

Hej!! Hoppas du hade en bra dag igår kul att höra av dig och att du trots allt verkade må rätt så bra.Ha en skön dag snart iväg till jobbet.... Kram Siv

2011-03-15 @ 05:24:44
Postat av: AnnaLisa Nyberg

Jag måste bara få berätta att jag har varit med 4 arbetskamrater och åkt slalom i Kåbdalis. Jag tror det är minst 20 år sedan jag åkte i dom backarna. Det var kalashärligt före och fint väder. Oj så man har byggt där. Vi började med lunch i nya restaurangen och därefter åkte vi i 2 timmar i ett kör. Nu känns det i gammelbenen... Kramen från mig

2011-03-15 @ 20:55:06
Postat av: Anonym

Jag måste bara få berätta att jag har varit med 4 arbetskamrater och åkt slalom i Kåbdalis. Jag tror det är minst 20 år sedan jag åkte i dom backarna. Det var kalashärligt före och fint väder. Oj så man har byggt där. Vi började med lunch i nya restaurangen och därefter åkte vi i 2 timmar i ett kör. Nu känns det i gammelbenen... Kramen från mig

2011-03-15 @ 20:55:53
Postat av: AnnaLisa Nyberg

Jag måste bara få berätta att jag har varit med 4 arbetskamrater och åkt slalom i Kåbdalis. Jag tror det är minst 20 år sedan jag åkte i dom backarna. Det var kalashärligt före och fint väder. Oj så man har byggt där. Vi började med lunch i nya restaurangen och därefter åkte vi i 2 timmar i ett kör. Nu känns det i gammelbenen... Kramen från mig

2011-03-15 @ 20:56:41
Postat av: AnnaLisa Nyberg

Jag måste bara få berätta att jag har varit med 4 arbetskamrater och åkt slalom i Kåbdalis. Jag tror det är minst 20 år sedan jag åkte i dom backarna. Det var kalashärligt före och fint väder. Oj så man har byggt där. Vi började med lunch i nya restaurangen och därefter åkte vi i 2 timmar i ett kör. Nu känns det i gammelbenen... Kramen från mig

2011-03-15 @ 20:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0