Måndag kväll 7 mars

Äntligen smärtfri!!!! Men det "kostade" fler plåster, dvs nu har jag 400 mg fastkletat på kroppen. Men hellre det än en massa piller i magen. I morgon ska jag på DT (datortomografi), det misstänks att jag har brutna eller åtminstone sprickor på några revben, vi får se. Hälsat på Maria som befinner sej på "min" avd. Men det är fullbelagt där så därför ligger jag på 51:an.
På fm fick jag besök av gulliga grannen Mona.Förutom tidning och choklad, fick jag ett jättefint ljus
Sen kom syster Yvonne med hembakt till kaffet och det har maken och jag nästan fikat upp. 
Hursomhelst så tog jag eget beslut ang. starten på Sutent den här perioden. Men så fort Roger (han är i Kiruna) är borta så är allt ett enda virr varr. Inte ens en märknig runt handleden har jag fått...hm.
Men nu ska jag sova på saken och hoppas innerligt att smärtan håller sej på avstånd.......låååångt avstånd..
Får önska alla nära och kära en riktigt god natt!
Viveka

Kommentarer
Postat av: Siv

Hej!! Lycka till på DT



// Kram Siv

2011-03-08 @ 05:14:19
Postat av: Kina och Alf

Hej! Det är gott att höra att grannar och systrar hälsar på med hembakt och choklad. Hoppas att luncherna dina blir bättre. Jag och Kina njöt av blodpudding med lättstekt kassler häromsistens. Undras om det finns så många som äter den maten i nästa generation? Med lingon till - du vet vilka!! - så var det en läckerhet av högsta klass. Kina är engagerad i Slussen numera. Man har ju tankar på att bygga höga hus (kontor) intill och därmed blockera utsikten mot G:a Stan och Djurgården. "Vad är det för några dårar som härjar i stan, glada som barn med sitt sattyg till plan?" som Olle Adolphson sjöng på 60-talet. Ja, man kan bara konstatera att dom är kvar...

Vi hoppas att du får den allra bästa omsorg, Viveka! Stora kramar...

2011-03-08 @ 11:37:37
Postat av: Mona

Hej min vän!

Hoppas dom fått bukt på smärtan så att du får de lite lättare. Och att röntgen gått bra. De var så trevligt att få träffas en stund och prata igår. Hoppas du mår bättre snart så du får komma hem.

Kramar om!!!

2011-03-08 @ 14:22:50
Postat av: Cat

Roger kom hem, för vi längtar efter dig...

Idag har jag varit och gjort hälso- och fystester på W-net. Det finns mycket att önska! Jaja "the båttom is nådd" som en känd rappare sjöng, då kan det bara bli bättre. Hoppas du fortfarande är smärtfri!

Kramis

2011-03-08 @ 19:08:25
Postat av: marg

Hej! Har du kommit hem? Hoppas det! Har haft full rulle idag. Eva har kommit hem och har Olivia med sig. jag var där hela eftermiddagen. så roligt!

Vi hörs kära vän! Kramar i massor

marg

2011-03-08 @ 22:34:53
Postat av: Britt-Marie

Min lilla mamma dog idag. Hade tagit semester för att hälsa på henne, men hon var avliden i sitt hem när jag kom dit :-(

2011-03-08 @ 23:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0