Fredagkväll 25 mars

Så var det fredag igen.Har försökt att promenera varje dag trots min skelettvärk som givetvis är en biverkning. Men nu är det bara en dryg vecka kvar så får jag göra ett upphåll.
I tisdags var Karin och jag på dagbio, Hämnden med bl a Persbrant, otroligt stark film. Det är så praktiskt med dagbio, så mycket dag kvar när bion är klar...
Onsdag var maken och jag på en långpromenad, han hade tid för en gångs skull!
Sen blev det torsdag och besök av Marg, vi såg en film och drack te och pratade naturligtvis
Synd bara att det blev så himla kallt, stormen ven runt och över huset här igår så det blev ingen promenad. Men jag var på Garniz på varmvattengympa och det är helt underbart för arma kroppen. Bjöd damerna på semlor sen vi duschat och det var uppskattat.
Tre timmar idag  på förmiddan har jag varit på Returidé och hjälpt till. Det är så kul att se hur mycket Bodensarna kasserar. Många dyrgripar lämnas in till försäljning, tänk om det kommer in nån Picasso........
Men det är sån ordning och reda, det blir ju att köpa nån liten grej men då måste det ut nån annan sak här hemma...order från högre ort!
Sen har jag hittat  min nisch: stickar stycken av lovikka, sen tovar jag i maskinen  och när det torkat så klipper jag ut härliga inläggsulor. Dom är helt otroligt varma och sköna. Lovikkavantar är också populärt. Kul att ha nånting att göra, nåt som man orkar.
Nu ska jag orka mej i säng.... vädrat  sängen hela dagen.......rena fräscha sänglinnen...härlig kall luft i täckena
duscha och kryp ner!
Godnatt alla mina nära och kära

Kommentarer
Postat av: Kina och Alf

Det är härligt att läsa om att du är i farten trots biverkningar. Och att du fixar både semlor och lovikkavantar. Här är det fortafarande nattkallt, men från 1. april så blir det plusgrader dygnet om. Aprilskämt?

Idag blir det lugn förmiddag och lunch. På em blir det väl en sväng in till Söder och Vivi. Kolonilotten är just snöfri och små skott sticker försiktigt upp. Men de hukar än så länge i myllan. Men snart så blir det vårblommor. Då kommer bilder.

Bamsekramar!!!

2011-03-26 @ 10:14:43
Postat av: Cat

Returidé är en bra idé! I veckan kom härliga sjukgymnasten Marie Laestadius till Barncompaniet och pratade ryggar... så nu görs ryggövningar varje dag :)

Tack för gott fika och härlig pratstund! Nu ska maken och jag ta en tur med skotern :))

2011-03-26 @ 11:11:22
Postat av: marg

Det är visserligen redan lördag och jag är uppe än. Men nu är det slut med det!

God natt min vän, kram marg

2011-03-26 @ 23:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0