Torsdag 1 dec

Först vill jag säga: Jag kommer obönhörligen att plocka bort kommentarer som inte har nåt namn,den som inte står för sin kommentar behöver inte skriva!  Jag startade denna blogg 2009 och syftet var att jag skulle skriva om dagarna med min sjukom och inget annat. Givetvis kan man glömma, men det går att "reparera" Så var det sagt!
Ännu en ny månad! Men hur ska man få nån julstämning? Har provat med kardemumma och kanel i en skål, skakat och luktat...men inte, spelat julmusik, slagit in julklappar, stått inne på Dollar Store och tittat på allt julpynt (läs: skrot) men icke. Det blir kanske bättre när/om snön kommer.
Igårkväll var jag hos Marg. Vi hade så trevligt, åt kräftor med goda ostar. Men när klockan var nio var vi så trötta så det  var bara att avrunda, tur att det bara var två trappor hem.
Idag är det lite tungt i andningen, det gurglar och fräser, men det brukar bli bättre när jag varit uppe ett tag.
Brukar ju byta kassett på torsdagar men eftersom dosen är höjd så räcker det inte så länge så det blev byte igår. Det är inte utan att man är spyless på att bära omkring på den här pumpen. Det väger 500 gr men efter ett tag så känns det som 50 kg..
Nu ska jag försöka få i mej lite lunch och sen ska jag åka och köpa lite röda lackljus...kanske det kan vara en stämningshöjare.....
"Go och glá ska männskan va!"
Ha en fin dag!
Viveka

Kommentarer
Postat av: Marléne

Inte undra på att jag inte har julstämning, jag har endast prova med lite julmusik...jag ser att du ligger steget före mig där ;D Men men jag hoppas den kommer innan julafton..

Förstår om du blir less att bära på din extra kompis... men den har ju som sagt var sitt syfte...

Ja, idag har vi förflyttat oss en bit till... in i Frankrike... det började regna så det blev en bra dag att röra lite på sig. Nu ska vi slöa, dricka ett glas rött spanskt vin och se tv4play Berg flyttar in..

Vi sänder dig massor med goa kramar :)

2011-12-01 @ 17:58:22
Postat av: ulla ahlnander-olsson

Julstämning vad är det. Tror det är snön som blir bekräftelsen, eller.Man fattar inte att det är så nära tills tomten kommer, om han nu gör det till gamlingar som mig. Imorron skall jag på After Work annars blir nog helgen ganska lugn, tror jag.Kram o Sov gott, vi hörs

2011-12-01 @ 22:04:18
Postat av: marg

Hej kära vän!

Trött idag med. men jag hade ändå en trevlig dag, med min före detta arbetskompis. Vi rände på stan. Lunch på Romeo som verkligen har ryckt upp sig efter TV:s arga kocken. Biff Lindström, pommes, grönt och sallads och Kaffe. Vi satt länge och pratade. Sen en tur på stan igen och då hittade jag jackan som jag hade letat efter länge. Sen for kompisen hem och jag tog bussen hem. Nu är det kväll, ute är det nästan storm och jag är ganska trött. Jätte kram

marg

2011-12-01 @ 22:08:59
Postat av: Vinsalisa

Säg till om du hittar julstämningen.....här provar vi med doftljus, tomtar, pepparkakor och jullimpa och det hjälper inte....Vi var i Kiruna förra helgen och insöp lite julstämning. Det blir som bäst när det ligger snö på backen ;=)

2011-12-02 @ 19:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0