Tisdag 6 dec Grattis Adine 67 år idag!

Ulla kom på fm och gjorde det vanliga plus provtagning. Har "sovit"( läs:legat) på den sk prinsessmadrassen inatt, men det var ingen höjdare. Men jag ska ge den en chans till. Annrs får jag byta till en från lassa.
Marg och jag for till  Ming Palace och förtärde en riktigt god lunch, soppa och en vårrulle, gott. Sen gick vi på dagbio och såg "Water  for elephants", en riktigt bra film. Det är kul att gå på dagbio, synd att inte folk har upptäckt det.
Skjutsade hem Marg för hon skulle göra iordning för St Nikolaus, en traditionsbunden tillstälning som jag tror enbart tyskarna anammar. Jag själv var tvungen att åka  till Apoteket och hämta mina kassetter. Dom har ju haft problem med datan i hela Sverige, men nu är det ok. Svårt att få hämta ut nåt på recept.
Vi var då iaf bjudna på St Nikolaus, det var risgrynsgröt, skinkmackor, kaffe, tårta och t. o m. presenter till alla!
Sug på den karamellen, ni!
Nu är det åter kväll, dagarna går så fort. Duschväggen har kommit, vi får väl se vem som har tid att montera upp den. Maken är ju borta så mycket på kvällarna, det är nu man frågar sej varför man inte har en älskare som kan ställa upp och montera den.....men det är så dags att tänka på det nu.
Lite tidigt men ändå, godnatt /Viveka

Kommentarer
Postat av: Kina och Alf

Hej på dig!

Nu är det nära! Vi hör av oss på telefon om var och när vi kan träffas. Välkommen!!

2011-12-07 @ 11:42:14
Postat av: marg

Hej vännen!

Sitter i mitt rum och ser hur pappren och böcker hopa sig. Jag måste vara bokuman, men det är härligt att läsa. Igår var det Nikolausdagen. Man ställer sin välputsade sko utanför dörren och var Nikolaus nöjd så lade han i godis, kakor och frukt, var inte skon tillräckligt polerat fick man i en vedklabb. Vi firade dagen med familjen. Vi åt julgröt och skinksmörgåsar och drack julmust. Ja, du var ju med! Ha det så bra och sov gott! God natt!

2011-12-07 @ 22:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0