Tisadg 14 sept, Grattis på namnsdagen Ida!

Igår var det ju rena sommarvärmen så då blev det hallonplock i Mockis. Vilka fantastiska bär, inte en mask!
Så det blev en mumsig dessert eftermiddagen.
Tyvärr börjar det kännas att det är vätska i lungsäcken.....igen! Jag gruvar mej så vansinnigt att låta dom göra ingreppet, dränaget, det gör så himla ont. Men jag är ju tvungen.
Har ringt till sjukhuset idag och bett dom ringa upp, har dom gjort det? Nej. Jag har dålig andning nu och vill göra bort eländet innan jag hamnar med syrgas. "Men den som väntar- väntar alltid för länge!"
Men, jag har i allafall  förtidsröstat, skönt då var det gjort. Inte för att det var lätt, men...

Väntar nu på maken, han bara jobbar och jobbar.....
Kram på er alla!
Överstinnan

Kommentarer
Postat av: Kina och Alf

Kram på dig, gumman! Hallon har det inte blivit, men väl några kilo äpplen. de tänker vi köra i saftcentrifugen i morgon bitti. Sen ska vi fara till fru Söderström och bjuda henne på lite äpplemust ur hennes egen produktion. Inga tillsatser. Ekologiskt! Katja heter äpplena. Må dränaget gå fort och lätt. Man kan ju alltid hoppas.

2010-09-14 @ 17:48:10
Postat av: Britt-Marie

Vad skoj att du höra att du är ute och plockar hallon, här är hallontiden i stort sett över, men björnbären är nu mogna + att det är riktigt Karl-Johansvamp-år! Och inte en mask i närheten av dom

2010-09-14 @ 19:44:06
Postat av: Britt-Marie

...forts - fasen, kom åt nån knapp så

2010-09-14 @ 19:45:25
Postat av: Britt-Marie

nåt skit händer hela tiden - vet ej vad som händer?!?!

..och så ringde telefonen - Hanna hälsar till dig!

Det var kulturnatt i Halmstad i lördags och jag var där med 3 väninnor - trevligt. Nu hoppas jag att det går bra för dig att fixa lungorna och att det inte är alltför smärtsamt. Stor kram från B-M

2010-09-14 @ 19:59:31
Postat av: Nicke lilltrolls Catarina

Hallon - det bästa bär som finns! Har du gjort hallonparfait någon gång? Mums! Tänk om de komma på något sätt att dränera utan smärta, vi kan ju åka till månen och förbi så det borde gå. Kanske denna gång.

Kramis

2010-09-14 @ 20:38:19
Postat av: marg

Hej min vän! underbara hallon! Mitt lilla barnbarn i Härnösand har namnsdag idag.Har varit en sväng på stan idag, med cykel. Lunchad med en kompis.

Ha en god natt och sov gott

kram marg

2010-09-14 @ 23:01:12
Postat av: Ingela

2010-09-15 @ 14:02:27
Postat av: Ingela

Kära vän.Hörde oron i Din röst inför besöket på SUS.

Hoppas allt går bra och att de inte plågar Dig så svårt som sist.Håller tummarna.

Bamsekram.

2010-09-15 @ 14:06:15
Postat av: Siv

Hej!! Lycka till från mig



Kram Siv

2010-09-15 @ 19:31:32
Postat av: Jea

Hej faster!

Jag sitter här och ugglar, är trött men ändå inte så jag försöker få tiden att gå... Minsann vad sakta det kan gå ibland när man väntar på att få lägga sej. Suck.

Men om man är försenad nån gång går tiden hur fort som helst...

Du, nog kan dom bedöva ner dej när dom ska dränera lungan. Helskotta, dom byter plats på hjärtan och andra organ så lite bedövning borde ju vara en fis i universum!

Dom ska ju inte plåga folk i onödan tycker jag.



Röstningen ja... Jag har också gjort bort den biten. Men det pratas om "rösta rött", "rösta grönt", "rösta blått" osv. Jag röstade på det som fanns: en gul, en vit och en blå. Blev det rätt då måntro?... ;-)

Jag gillar inte att vara bland folk som är närapå halvt hysteriska som vid en rea. Grrr så irriterad jag blir! Det verkar som folk tror att det är de enda valsedlarna som finns på planeten! Spring, ryck, slit och sen pinna iväg bakom skynket...

Skulle ha tagit fika med och suttit där och studerat galenskapet...

Vad är egentligen anledningen till paniken? Det är ju gratis, passa på att njuta! ;-)



Jag kom ihåg på att jag glömt gå en sista sväng med hundarna... Ingen pålitlig djurägare här inte... Ajaj.

Ha det så bra. Jag håller tummarna för en rejäl hästdos av bedövning.

Kram, kram.

2010-09-16 @ 00:23:02
Postat av: Siv

Hej Vännnen!! Hoppas att det gick bra och att vi snart ses igen... Önskar dig en bra helg



Kram Siv

2010-09-17 @ 17:35:23
Postat av: marg

Hej min vän!

Håller tummarna inför provtagningen på måndag. och dränaget så klart. ser framemot att gå på "bio" med dig. Jättekram och god natt

marg

2010-09-17 @ 23:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0