Lördag 4 sept

Hej allihop!  Nu fick jag bassning av kusin Anders att jag inte skrivit på länge!! Här kommer nu en rapport: Jag mår förhållandevis bra, får näringsdropp varje natt så orken är på väg tillbaka. Vi har varit i skogen idag och plockat lingon, det blev minst 17 liter. Tänk, jag som inte äter lingon men är gift med en som äter lingonsylt till nästan allt.  Lite svamp blev det åxå.
Jag och syster Yvonne går ju en promenad varje dag hon är här med mej och det är uppfriskande, vi får båda välbehövlig motion.
Väntar på besked från S-byn när jag ska få dra igång med Sutent, hoppas att det blir fortast möjligt. mÅste bara kolla så alla mina värden är ok.
Nu ska vi äta middag, det blir lax med V-bottensost och vitvinssås och löjrom. Blir nog gott.
Kram till er alla!
Viveka


Kommentarer
Postat av: Siv

Hej vännen!va glad jag blir att läsa det du skrivit

Hoppas att maten smakade o att du kunde äta lite

Längtar efter att få träffa dig hoppas det blir snart.Hälsa Rolf



Kram från Siv



2010-09-04 @ 19:52:31
Postat av: marg

Härligt med lingon maken ska väl ut och plocka lingon, idag blev det 10 liter svarta vinbär. Du åt väl av den goda middagen ni lagade!

Nu ska jag snart lägga mig. god natt och sov så gott

Kram marg

2010-09-04 @ 23:05:32
Postat av: Ida

Vad härligt det låter att vara ute och plocka lingon! Jösses vad ni är duktiga. Tänker mycket på dig och önskar jag vore mer som du här i flyttkaoset, så hade det bara swischat till så hade lådorna varit väck och allt hade varit fint! Många kramar!

2010-09-04 @ 23:39:24
Postat av: Mats Gustafsson

Hej "mor" Roligt läsa om bra dagar, tänker ofta hur du har det. Reser omkring i jobbet en del nuförtiden oftast Spannien, Kram från GUT.

2010-09-05 @ 18:43:12
Postat av: Ingela

Hej!

Härligt att Du kan vara ute i skogen.Roger och jag har också varit ute, i fem timmar.Vad vi hittade var 1 Karljohan!! Alla Smörsoppar,det var gott om dem,hade redan en massa invånare,som jag inte var så intresserad av.Hoppas Du får fortsätta att må bra.Bamsekram

2010-09-05 @ 20:11:43
Postat av: AnnaLisa och Anita

Hej! Så glada vi blir när vi läser att du mår bättre. Även vi har "skogat" hela veckan med blåbär, lingon och svamp. Nu är alla mina myggfönster upptagna för svamptorkning. Vi önskar att du ska få må gott och njuta av det fina vädret som utlovas. Kramen hälsar Anita o AnnaLisa

2010-09-05 @ 21:12:41
Postat av: Carina

Hej vännen ! Så härligt att läsa att du mår bättre och att matlusten är på G tillbaka. Hoppas maten smakade bra, men du tog väl inte allt vin till såsen hoppas jag ;) utan sparade lite till glasen ...Ha det gott & sköt om er.Hälsa Rolf & KRAM fr Carina

2010-09-06 @ 05:20:36
Postat av: Gunilla

Hej "syster".

Visst är väl hösten fin när man kan gå i skogen å fynda.Här finns intet ett bär,lite svamp.

Har varit i Anäs å bl.a.byggt bron färdig.Åsa å jag har tagit hand om all ved,sågat å staplat.

Ha en bra dag i detta fina väder.

Kram Gnilla

2010-09-06 @ 08:19:45
Postat av: Britt-Marie

Åh, vad roligt att höra att du är så pigg att du även plockat lingon! Fantastiskt! Här har man "letat" svamp, har varit ute både lördag o söndag och har plockat lite här o där, men det är glest mellan dom här nere (Värmland lär dock ha mängder, men då tillkommer ju resan ;-))Vi var dock på Hallandsåsen igår och geocachade (www.geocaching.se eller www.geocaching.com och hamnade i Hjärnarp - det är väl Rolfs hemtrakter. Stor kram till dig och hälsa Rolf

2010-09-06 @ 22:46:38
Postat av: marg

Hej svejs och tack för en skrattande eftermiddag! Det var verkligen trevligt hos dig! Ses snart igen!

Ha det bra och

kram marg

2010-09-07 @ 20:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0