Abisko Östra 20 mars

Godmorgon alla glada! Här sitter man i polishuset, inte en polis så långt ögat ser. Gårdagen gick i lugnets tecken, tog en promenad mot Abisko, vackert väder men ack så kallt. Blev uppraggad av kronbilen så småningom. Åt lunch i Lodgen och sen tillbaka till Björkliden. Sov ett par timmar, gick sen upp på After-Ski och drack lite vintoddy. Man får göra det fast man inte åkt skidor. Träffade grannen Mona med familj. Hem till stugan där min tillfälliga sambo lagade mat och vi bjöd in flygledaren och vi tittade på Så ska det låta, sen väntade sängen. Jag har inte sovit så bra, kliar så mycket när jag nyss har bytt plåster.
Nu är jag kommendant igen, Göran och Ade skall åka skidor, det är fint väder, mot alla prognoser, så imorgon blir jag ledig.
Men man har inte så mycket att göra i stugan och jag känner att jag har inte så mycket ork för utförsåkning.
Men jag ska parkera mej i lä i solen och lyssna på min bok.
Ha en bra dag!

Kommamdoran 

Kommentarer
Postat av: Kina och Alf

Hej på dig, Viveka! Hörde att du sammanstött med Nils och Mona däruppe. Härnere är det alls inte så vackert längre. Bara skitiga snödrivor och slask. Men snödroppar och krokus blommar så det är väl nå´t på gång. Troligen våren! Nu har vi haft +8 pådagarna och tö även på natten. Men på måndag kommer frosten åter. Kina ser på Millenium-filmen just nu och hälsar så gott från TV-soffan. Ha det så gott hälsar vi från Hammarbyhöjden!

2010-03-20 @ 22:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0