Onsdag 14 juli

Igår var det en virrig dag. Jag fick så mycket morfin för mina smärtor att jag var helt borta vissa stunder. Det går tydligen inte att lindra utan att man ska bli påverkad och då måste jag ju ha smärtorna i stället. För så virrig som jag var hela dagen det är ju skrämmande.
Jag hade massor av besök igår och jag somnade medan jag pratade. Trist. Maken var här och det minns jag knappt.
Nej! Upp till kamp mot morfinet!!!! Det måste finnas nåt annat mot smärta. Kom med tips.
Idag hoppas jag att svaret på blododlingen har kommit och att det ser bra ut. Det som inte ser bra ut är resan till Stockholm på fredag. Är rädd att den måste avbokas.  Är man förvånad?
Solen lyser  det var det jag längtade efter och här ligger man.
Nu ska jag på lungröntgen igen.
Kram & Hej
Viveka


Kommentarer
Postat av: Fia

Hejsan!



Vad tråkigt med morfinet. Hoppas svaret på blododlingen är bra. Vi tänker på dig! Hoppas du snart får komma hem.



Kramar fam Hagbom

2010-07-14 @ 10:04:03
Postat av: Kina och Alf

Tjena mittbena! Ja vi hoppas också att dina värden är bra. Och att resan till Stockholm trots allt blir av. Men vi förstår läget.

Ja, här envisas värmeböljan med att ligga kvar, gräset gulnar och lövträden blir bruna. Möjligen kan det komma någon åskskur. Vi får se. Nu far jag och Kina ner till 1B. Vivi kommer också med sin syster Camilla (från Luleå) och hennes barn. Det ska bli kul. De ska få plocka smultron i lotten.

Storkramar till dig...

2010-07-14 @ 10:09:00
Postat av: Carin Hessmo

Du har det verkligen inte för roligt. Dels måsta ligga på sjukhus som verkligen inte är något att önska. Dels den ebarmeliga maten som jag kan föreställa mig är både utan smak och tuggmotstånd. Dessutom ha så mycket ont att måsta ta morfin som tar bort både smärta och medvetande. Tänk om du vaknar upp en morgon och känner dig helt kanon, frisk menar jag. Det vore väl något. Ja, sommaren ja. Nu har vi ju det rätt så skapligt men vi får ju inte den där värmen som är söderut. Kanske är det inte heller något man vill ha. Bara det är lite sol och så pass varmt att man kan fara och bada några gånger. Hoppas nu att du snart tar dig ur den här smärtfällan och kommer dig på benen.

Kram Carin

2010-07-14 @ 10:33:38
Postat av: Marléne

Hej moster !

Om jag hade ett trollspö skulle jag trolla bort din smärta, men tyvärr har någon tagit mitt trollspö ;) eller så glömde Gud skicka med det ner när jag föddes.

Hoppas att det lugnar ner sig med smärtan under dagen.

Vi packar och är på väg till Umeå. Sen under em får vi besök av faster Carin och farbror Randolf, och kusin Erika med hennes lilla dotter Edith idag. Det var 25 år sedan de gifte sig (trippebröllop) tillsammans min faster Ingela och Ralf och farbror Gerth och Kicki. Tänk så fort tiden rusar iväg.

Vi ska försöka ta oss till Åsele marknad innan måndag. Där hade dom ordnat det så bra att hundägare fick parkera inne i ridhuset så att man kunde ha hunden med sig, där blev det max + 10 grader...finurligt.. annars hade vi nog inte åkt. Vi kan ju inte lämna hunden i en kokhet bil..

Igår var jag hos syrran och vi försökte lära oss spritsa tårtblommor... ja ja det blev sisådär.. men roligt att försöka lära sig nåt nytt.

Krya på dig och stor stor kram från oss :)

2010-07-14 @ 13:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0