Måndag 18 jan

Ja i går var en sorgens dag. Som jag skrev tidigare så lämnade EINAR jordelivet mitt på dagen och sen i gårkväll var det dags för ALLY, mina barns bonusmamma, att somna in. Hon var så svårt sjuk i cancer så det var ju en befrielse för henne. Dock alldeles för tidigt. Åsa och Ante har varit hos pappa hela dagen igår och hela dagen idag. Jag själv hade svårt att komma till ro efter beskedet  sent i gårkväll. Allt blir väldigt påtagligt när man själv är drabbad av denna hemska sjukdom, det är ofattbart helt enkelt.
Men, jag har varit på jobbet, nästan hela dagen och planerar att göra detsamma i morgon. Det skingrar tankarna.
Men smärtan gör sej påmind hela tidan, så jag hoppas verkligen att den kuren som jag påbörjat idag ska göra nån verkan.
Jag ville ha en dubbelt så stark kur men min onkolog var väldigt bestämd på den punkten att inte mer än 25 mg/dag. Jag är rädd att det är för svagt. Men jag måste ju lita på expertisen, eller?

Nu finns det inte mer att orda om, först väntar TV:n och sen sängen, eller var det tvärtom?
Men........
"Den kloke tar det ena först och det andra sen"

Säger bara en sak: Godanatt och sov gott före, under eller efter TV-tittandet!
Hon som bor överst.

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Du är stark Viveka! Håll ut! Jag har varit lite nervös - fick SMS av Elin fredag em, att nu reser vi snart från Buenos Aires - jag sänder SMS under lördag o söndag, men inte ett livstecken. Puuh, men idag måndag vid 16-tiden ringde hon från Arlanda. Inga SMS hade kommit fram till henne och sen var det en massa förseningar. Jag brukar inte stressa upp mig, men nu blev jag faktiskt lite hispig - dock slutet gott, allting gott!

Vila nu lite kära Viveka och var inte så duktig hela tiden! Stooor kram från B-M

2010-01-18 @ 22:45:20
Postat av: marg

Hej Viveka! det var ju sorgliga nyheter som du hade igår och idag. Det är klart att man blir ledsen när människor man tycker om går bort.

Jag har jobbat på f.m. och varit i Evas affär ett tag idag också. Det är roligt och det blir fint. Öppnar på måndag kl.11.

Nu ska jag sova är ganska trött.

God natt min vän och sov gott

Kram marg

2010-01-18 @ 22:57:57
Postat av: Maria

Jag hade också väldigt svårt att somna efter beskedet om Ally. Man tänker liksom: är det min tur nästa gång? Funderar om det är så man ska sluta sina dagar! Helvetes jävla sjukdom.... Man blir påmind om sin egen dödlighet och sjukdom. Men men utan hopp kan man inte leva:)

2010-01-19 @ 08:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0