Lördagmorgon 23 jan

Igår, fredag, en mysig  dag med Ingela. Vi åkte till Luleå, hade lite viktiga ärenden som inte gick att utföra i Boden. Synd bara att det ofta är så att man tittar i Boden och handlar i Luleå. Måste bli en ändring. Köpte bl a en luftfuktare för vi har bara 35% fuktighet inomhus. Hoppas att det slutar knastra  i näsan.
Nåväl, blev bjuden på god pastalunch av Ingela sen bar det iväg hem. Kokade palt och köttsoppa. Bra att ha på lager inför kommande frusna dagar.
Idag ska det införskaffas vit färg, för nu ska sängen målas om, även pottskåpen. Ska bli januari månads höjdpunkt!.
Ha en trevlig helg!
Överstinnan


Kommentarer
Postat av: Ingela

Tack för att jag fick rå om Dig igår.Alltid lika roligt.Undrar var Du får all energi från.Sängen

kommer att bli jättefin,efter vad Du berättat.Ha en bra lördag.Kram

2010-01-23 @ 11:02:00
Postat av: Carin Hessmo

Hej Viveka!



Vet ju att du var i Luleå på fredag. Per kom till mig där jag var och handlade på Ica Maxi och talade om att han mött en brunbränd Viveka. Jag vet ju genom Åsa att du var i det närmaste blåsvart när du nyss kommit hem men att du nu hade nått en vacker solbränna. Kul att höra att du ändå är så pigg trots alla umbäranden. Jag stortrivs med livet som pensionär och jag saknar inte jobbet. Att åka ut och hälsa på någon gång emellanåt räcker gott för mig.

Ha det nu så bra.

Kram

Carin

2010-01-23 @ 21:46:34
Postat av: marg

Hej! Här har det varit liv i luckan. Alla som arbetade på veckans allehanda, altså barn, barnbarn och Olivia har varit här och ätit middag. Tur med stor frys. Den går mycket bra efter lite justeringar.Resterande bröd är utdelade och nu är det bara vår normalföbrukning framme, skönt. Får anpassa matlagning och bakning efter den nya "rosa" frysen. Ha det bra och trevlig söndag

kram marg

2010-01-23 @ 21:58:07
URL: http://margarete.hultin.cc
Postat av: Marléne

Låter kul med lite shopping, det kan jag verkligen sakna här i fjället. Jasså du har 35% luftfuktighet, då kanske mina 20 % inte är så mycket att skryta med, det syns iallafall på håret som blir torrt som fnöske.

Vi har haft en härlig helg med både Elias o Victor och så en till liten hundvalp, Elias lilla Kira. Oj, vad hundvalparna busat med varandra i helgen.. de lär nog sova i några dagar efter detta.

Lycka till med målandet av sovrumsmöblerna.

Vi håller tummarna för dig till veckan med röntgen, hoppas den visar goda resultat av medicineringen.

Kram kram

2010-01-24 @ 17:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0