Kamala Beach 6 jan. Grattis Ingela!

Var ska man borja? Det askar varje kvall och regnar men dagarna ar naturligtvis varma, 33 gr ung. Igar skulle min pappa skulle alltsa ha blivit 103 ar om han levt, han blev 85!
Dagarna tillbringar vi pa stranden, jobbigt egentligen men ganska skontoch okompliserat. Kom i sang ganska tidigt man orkar inte sa mycket man har ju passerat tonaren.
Idag har vi provat att snorkla langs bortersta stranden dar det ar stenigt men fiskarna ar sa fula for att botten ar sa dalig. Men i morron ska vi till SIMILAN, jag langtar nastan ihjal mej. Som att bada i ett akvarium. Vi har aven traffat Micke Markstrom med fam pa stranden, och deras gulliga sma flickor.
I kvall har vi varit till Patong  pa en rest. som heter Baan Rim Pa, fantastiskt god mat och tjusig inredning. Mina fotter svider fortfarande men det finns botemedel. Rolf han omsar skinn varre an en orm, lite svart att ta i honom.
Jag har fatt oljemassage en gang och pa fredag nar det ar ladies night(Rolf och Roger ar forpassade till sitt eget) ska Karin och jag gora bade fotter och hander det ska bli underbart.
Jag knaprar morfin sa gott det gar, ibland mer ibland mindre, jag forstar att jag maste tomma sacken nar vi kommer hem, denna gang ska jag SOVA.
Kara vannar och slaktingar: SKRIV i kommentarerna sa jag vet att ni "ar med mej"
Kram till er alla nara och kara.
Viveka
Rolf, Karin och Roger halsar( jaa just nu ur en Singha)

Kommentarer
Postat av: Karin Jönsson

Hej på er. Vi är med.Igår trettondagsafton bjöd Vlm

lions på den sedvanliga pensionärsmiddan. Moster

Olga var där. I fin form.Jag satt bredvid henne och

vi sjöng allsång så det stod härliga till. Roligt att se att hon är så pigg och alert som man kan vara när man är 96 år.

Läser att ni har det bra och de skall ni fortsätta med tycker vi alla. Kram / Karin o Janne

2010-01-06 @ 16:37:36
Postat av: Klara

Hej momo!

Klart att jag och mats är med dig!

Här är det ca: -22 och jag är väldigt avis på er som har så himmla varmt och skönt jag vill också vara i Thailand. =D

Har du varit in och kollat på alla fina bilder från Nyår? Dom blev riktigt bra tyckte jag.

Sitter just nu på jobbet och har jätte tråkigt, men men så är det ibland.



Pussar och Kramar från mig och Matsen. =D

2010-01-06 @ 16:51:33
URL: http://klarrissa.blogg.se/
Postat av: Mona

Hej på er! Vad härligt att Ni får vara i värmen. Vi längtar tillbaks. Vi gjorde en dagsutflykt till en Ö som heter Koh khai nok när vi var där. Det var en jätte mysig liten Ö där vi kunde snorkla. Det var så underbart och häftigt att få se alla dessa vackra fiskar. Det kan vi varmt rekomendera. Hoppas att Du får må bra i värmen. Var rädd om er och ha det bra.

Kram Mona & Jocke.(njut så gott ni kan, det är sååååå kallt hemma)

2010-01-06 @ 17:43:53
Postat av: Folke, Annelie och Sussi

Hej Viveka!



Vi är också självklart med dig! Mamma är inte så haj på detta med bloggar och inlägg och pappsen har sämre syn då han olyckligtvis lyckades få en frans i ögat som vände sig inåt bakom ögonlocket och låg och skavde tills de plockade bort den...det räckte visst inte med infarkten..Men dessa krämpor är ju inget jämfört med dina. Det fick bli jag som fick skriva några rader:-) Väldigt roligt att läsa din blogg och följa era äventyr! Låter härligt där borta! Ta hand om dig och hälsa från oss! Kramar

2010-01-06 @ 20:08:00
Postat av: Inger (arkivet) F21

Herre gud vad jag blir avundsjuk på er för här har vi-24 ochsvin kallt och blåsigt+mycket snö. Ska jobba i morgon det ska bli skönt att komma igång efter alla helger fast jag har ju den fördömdade tenten som ska in på söndag den tar sådan tid men tid är det enda vi har gott om säger dom som vet. Ha det jätte bra nu och var rädd om fötterna du har bara dom tänk på det. Vi syns när du kommer till jobbet. Åsa och jag saknar dig///kramar

2010-01-06 @ 20:14:33
Postat av: Familjen Les

Så klart vi e me! Sitter inne och tjurar över kylan :( Men var på trevlig fest igår, avslutade dock tidigt Hanna och bronsmatch i hockey väntade här hemma. I dag har vi sålt en av våra "gamla bettor", så nu har vi bara två bilar, en motorcykel, tre skotrar och ett hus. Hoppas ni får en härlig snorklingsutflykt och att ni får se riktigt många färggranna fiskar! Se bara upp för maneterna.

Kalla men hjärtevarma kramar från Björns

2010-01-06 @ 20:19:50
Postat av: Folke, Annelie och Sussi

Hej Viveka!



Klart vi är med dig! Tidigare försökte jag skriva ett inlägg men det gick inte..varför vet jag inte. Hur som helst var det lite piningt då jag skrev att min mor inte är så haj på bloggar och inlägg så att jag fick skriva istället:-)..Pappa har sämre med synen nu då han lyckades få en ögonfrans som vände sig innåt innanför ögonlocket, som ställde till det en aning..som om det inte räckte med infarkten..Nåja nog med krämpor! Vi beundrar dig för din styrka. Ge inte upp! Jätte kul att följa era äventyr:-)...Ta hand om dig och hälsa från oss! Kramar

2010-01-06 @ 21:11:54
Postat av: Sussi

Haha..jaha..den fanns där i allafall..nåja jag glömde ändå att kommentera kylan här hemma:-).. vi tjurar också lite över kylan här...de blir bara kallare och kallare..brh .. Just de...kan väl passa på att meddela att jag jobbar med Mats sambo Jessika Falk..världen är liten..Ha de! Kram

2010-01-06 @ 21:18:08
Postat av: Ingela

Hej Vännen! Tack för Ditt gratulationsamtal.Det värmde i kylan,-22 just nu.Här har varit mycket folk som vanligt.Alltid lika roligt.Klart jag är

med Dig,det vet Du. Bamsekram Ingela

2010-01-06 @ 21:19:38
Postat av: Anderssons i Boden

Här är det fortfarande svinkallt,klockan är 21.20 på onsdagkväll och tempen visar -26,5,inte ens vovvarna vill ut.Passa på nu och njut av sol,värme och bad,,sen är ni välkommen hem!!Glöm ej höra av dej om vilken tid jag ska hämta er på Kallax..Ha det så bra där i värmen,nu ska jag gå ut med vovvarna,BrrrrrBrrrrr kallt som fan BrrrrBrrrr........

2010-01-06 @ 21:28:40
Postat av: Carina

Hej vännen !

Klart vi också är med dej !

Vi anlände till landet igår och har bilat upp idag.

Haft det varm och skönt men här hemma biter kylan så passa på att njuta därborta nu.

Vi ses snart & får surra mera ;)

Kram fr Carina & Lasse

2010-01-06 @ 22:22:50
Postat av: marg

Hej, har ju varit med dig varje dag, nästan. Här fryses det och man vill och kan inte gå ut. Har varit inne i veckor nu. Tröttsamt och less. Men vi har haft mycket gäster hemma och det är roligt. nu ska jag sova ha det så bra god natt och kram

marg

2010-01-07 @ 00:32:12
URL: http://margarete.hultin.cc
Postat av: Vinsalisa

Visst är jag med!!!! -30 imorse när jag rullade hemmifrån...nu håller jag mig inlåst i H82 till imogon bitti. Oljemassage, snorkling, varm sand, god mat..i like!

Kramisar!

2010-01-07 @ 08:59:14
Postat av: Åsa

Hej.. kom inte hem ännu för vi har 34 grader kallt brrrrr.

Njut av värmen allt ni bara kan .

buzi buzi

2010-01-07 @ 09:47:27
Postat av: Monica & Mats

Som sagt ovan, här är svinkallt -30 grader så njut allt vad Ni kan i värmen! Må så gott! Kram

2010-01-07 @ 19:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0