Torsdag 4 febr. Grattis bror JanErik!

Ja som sagt , Jan Erik fyller 66 år idag, tänka sej, åren går även för honom, men vi andra kommer sakta men säkert efter.
Jobbade bara  halv dag igår. Det var chefens genomgång på eftermiddan och då fick vi veta vad vi gjort 2009 och vad som förväntas av oss 2010. Meningen är att flygräddningen ska upphöra 1 april 2010 och man kan ju undra hur det ska gå.  All energi ska ju så småningom läggas på Afgahnistan. Känns inget vidare. Men av erfarenhet vet man ju att allt brukar ta väldigt lång tid att fastställa ett beslut.
Man är väl pensionär då....
Kan bara meddela att byrån nu är färdig, grön och fin. Det verkar kanske  som jag målat om hela inredningen i grönt och vitt, men så är inte fallet det är "mycke skrik och lite ull!"
Men  nu är det klart, ska försöka komma på nåt nytt projekt, Rolf brukar gilla när man drar igång. Nä nä jag skojar! Jag gillar  iallafall Ernst Kirchsteiger och Martin Timell m fl, kreativa killar!
Egentligen är det ju bara färgen som kostar, energin den bjuder jag på.
Kan ju tala om att jag  slaviskt har följt Anders (Umeå) rekomendation om 1 glas rödvin/dag, blodvärdet har stigit från 103 till 141 på 3 veckor. Man får ju offra sej. Dessutom är det mycket antioxidanter i rödvin och det är ju bra för mej, så det så!
Nu ska jag städa upp efter måleriet.
Ha en bra dag i snöyran!
Överstinnan.

Min "nya" byrå.


Kommentarer
Postat av: marg

hej!

Snygg byrå, som sagt, grönt är skönt, jag gillar grönt. Varför ska våra killar till Afghanistan och riskera livet! Jag är mycket tveksam till det! Har varit på Allehanda idag också, det är roligt!

Men nu är det bedtime, god natt sov gott

kram marg

2010-02-05 @ 00:43:05
URL: http://margarete.hultin.cc

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0